#حریفت_منم؛ یک شب کاملا فرهنگی به همت بچه مسجدی های بجنورد در حمایت از فلسطین
#حريفت_منم؛ يک شب کاملا فرهنگي به همت بچه مسجدي هاي بجنورد در حمايت از فلسطين

#حریفت_منم؛ یک شب کاملا فرهنگی به همت بچه مسجدی های بجنورد در حمایت از فلسطین

مراسم جشن ميلاد امام حسن عسکري عليه السلام، به همت فعالان کانون فرهنگي هنري "نسيم رحمت" در قالب همراهي مسجدي هيئت الهادي عليه السلام بجنورد براي حمايت از جبهه مقاومت فلسطين و محکوميت اعمال جنايتکارانه اسرائيل، برگزار شد.
شناسه خبر : 52556 تاریخ انتشار : ۳ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۵۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ جشن میلاد یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت شب گذشته، سه شنبه دوم آبان ماه و مصادف با  هشتم ربیع الثانی، به همت بچه های  مسجد حضرت امام حسن عسکری علیه السلام،  تدارک دیده و به شیوه ای کاملا فرهنگی و با بهره مندی از قابلیت ها و استعداد جوانان و نوجوانان این مسجد اجرا شد.

محور برنامه، توسل به امام حسن عسکری علیه السلام برای نصرت جبهه مقاومت فلسطین بود و نابودی ایادی کفر و محکومیت رژیم صهیونیستی و غاصب اسرائیل، در شبستان مصلای امام خمینی (ره) بجنورد ردیف به ردیف کودکان و نوجوانان در کنار والدین خود نشسته بودند.

 

پس از اقامه نماز جماعت و زمزمه دعای توسل، برنامه به طور رسمی با تلاوت قرآن، "مهدی شکفته" قاری نوجوان استان که در مهرماه گذشته رتبه اول قرائت قرآن بین دانش آموزان استدادهای درخشان کشور از آن خود کرده بود، آغاز شد.

 

برنامه با کلیپ تبلیغاتی فیلم تازه تولید شده " اخت الرضا(ع)" ادامه پیدا کرد و پس از آن "میثم آذری" از شاعران جوان استان به روی سن رفت و چند غزل با موضوع فلسطین و ایستادگی مسلمانان و نابودی اسرائیل برای حاضران دکلمه کرد.

 

مراسم از حال شاعرانه به سمت کودکان رفت و حجت الاسلام غلامی، در حلقه ای مهربان و بچه های را با سوالات دینی و پاسخ های آن به چه ها هدیه داد و مسابقه برگزار کرد و با زبان بازی چند نکته اخلاقی و اسلامی را به آنها آموزش داد.

برنده ها جوایزشان را از حجت الاسلام "رضا احمدی فر"، رییس ستاد اقامه نماز استان دریافت کردند و مراسم به سما سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین " سید محمد افشین فر" هدایت شد.

 

پرچم های به اهتزاز درآمده فلسطین و شعارهای مرگ بر اسرائیل، همخوانی بچه های با همراهی "سید باقر سیدی زاده" از شاعران مسجدی، اجرای سرود مقاومت توسط نوجوانان گروه سرود ثامن الحجج علیه السلام  مسجد امام رضا علیه السلام بجنورد، مولودی خوانی دو ستایشگر نوجوان  "طاها روحانی" و "مجتبی محتشم نیا" و  حماسه خوانی "امیرعلی محمدنیا" از نوجوانان مسجدی بخش دیگر این مراسم بود.

 

این مراسم فرهنگی با  تکریم دو نوجوانان برگزیده و فعال مسجد ضحی روحانی، که به تازگی و در شهریور ماه حایز رتبه دوم مسابقات کشوری محاسبات ذهنی ریاضی (آی مس) در ارومیه شده و به مسابقات جهانی آن راه یافته و نیز "مهدی شکفته" رتبه اول قرائت قرآن بین دانش آموزان استعدادهای درخشان کشور  در مهرماه به میزبانی استان یزد با اهداء هدایایی ، پایان یافت.

 

پایان /