فعالیت کانون های مساجد، زمینه ساز تربیت و رشد فرزندان ایران است
فعاليت کانون هاي مساجد، زمينه ساز تربيت و رشد فرزندان ايران است

فعالیت کانون های مساجد، زمینه ساز تربیت و رشد فرزندان ایران است

استاندار خراسان شمالي به اهميت مسجد و نقش اثرگذار کانون هاي مساجد اشاره کرد و گفت: کانون ها مي توانند زمينه تربيتي فرزندان ايران؛ کودکان و نوجوانان و جوانان را فراهم آورند و در اين باره لازم است وظايف فرهنگي آن روشن و به صورت نهادي مجزا شناخته و وظايف آن روشن شود.
شناسه خبر : 52624 تاریخ انتشار : ۸ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۲۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ دکتر «محمدرضا حسین نژاد»، استاندار خراسان شمالی امروز دوشنبه هشتم آبان ماه، در نشست صميمانه با مدير و تني چند از کارکنان ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد اين استان، با اشاره به نقش همواره اثرگذار مسجد در برهه های مختلف تاریخی ایران، بر این موضوع تأکید کرد و گفت: کانون های مساجد می تواند زمینه تربیتی و رشد فرزندان ایران از دوران ابتدایی را نسل جوان و دانشگاهی را فراهم آورد و جامعه را بسازد.

 

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی  در ادامه این نشست فرهنگی و صمیمانه با عنوان اینکه نقش دستگاه های فرهنگی و وظایف آن باید مشخص و شفاف سازی شود و گفت: یکی از مشکلات این است که وظایف نهادهای فرهنگی روشن و مشخص نیست و این باعث می شود فعالیت ها در هم غرق شود.

 

دکتر حسین نژاد در ادامه مطلب فوق افزود: در جلسه شورای استانداران که به زودی برگزار می شود این موضوع که نقش تاثیرگذار کانون های مساجد به طور مجزا دیده و  در دل دیگر دستگاه های فرهنگی  گنجانده نشود، را مطرح می کنیم.

 

وی در ادامه عملکرد کانون های مساجد را ارزنده و پویا خواند و برای رونق فعالیت های این کانون و رونق مساجد اعلام حمایت کرد.

 

حجت الاسلام حبیب الله پاکدامن، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی نیز در ابتدای این نشست گزارشی از اقدامات این ستاد در قالب عنوان طرح ها و  برنامه های انجام شده و موفقیت های کسب شده  از سوی کانون های استان ارائه کرد.

 

وی با عنوان اینکه فعالان کانون های مساجد می توانند به عنوان حلقه های میانی رونق فرهنگی و شکوفایی نقش تربیتی مسجد اثرگذار باشند، این موضوع را نیاز به نگاه حامیانه و توجه ویژه دانست و خواست تا کانون های مساجد در چتر حمایتی گسترده تری قرار گیرند.

 

پایان/