ستاد کانون های مساجد خراسان شمالی به استقبال هفته کتاب رفت/از اجرای طرح پالایش کتاب تا بازدید از فعالیت چهار کتابخانه روستایی در شوقان
ستاد کانون هاي مساجد خراسان شمالي به استقبال هفته کتاب رفت/از اجراي طرح پالايش کتاب تا بازديد از فعاليت چهار کتابخانه روستايي در شوقان

ستاد کانون های مساجد خراسان شمالی به استقبال هفته کتاب رفت/از اجرای طرح پالایش کتاب تا بازدید از فعالیت چهار کتابخانه روستایی در شوقان

حوزه فرهنگي کانون هاي مساجد خراسان شمالي در نيم روزي پرتلاش همراه کانون هاي مساجد روستايي درجلگه شوقان از توابع شهرستان جاجرم شدند و به استقبال هفته کتاب و کتابخواني رفتند.
شناسه خبر : 52718 تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۲:۵۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ دو تن از کارشناسان حوزه فرهنگی هنری  ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی با هدف ارزیابی فعالیت های کتاب و کتابخوانی مساجد روستایی جلگه شوقان، با همراهی حجت الاسلام «علی رنجبر»، از حوزویان پرتلاش و مشاورین خانواده استان، در چهار کانون حضور یافتند.

کانون شهد باهنرروستای پشت بام جاجرم اولین مقصد بود، و اجرای طرح پالایش کتاب  و بروزرسانی منابع کتابخانه ای این مسجد که از فضای محدود و کوچک مطالعه و کتابهای اندک برخوردار است، هدف اصلی بود.

پس از آن کانون های «شهید چمران» مسجد امام حسن عسکری علیه السلام  روستای دوبرجه جاجرم، و بررسی فعالیت های کتابخانه ای آن برنامه بعدی کارشناسان بود.

روستای قراجه رباط و حضور در فعالیت های کانون حجاب کتابخانه و کانون بعدی بود که با برگزاری کارگاه "زندگی پویا " و آموزش مهارت های زندگی برای تنی چند از زنان روستا که اغلب از مادران مسجدی بودند، را به عنوان برنامه بعدی این بازدید ها می توان نام برد.

قدم آخر این بازدید ها، کانون رسول اعظم صلی الله علیه وآله وسلم روستای بزرگ طبر بود که نشست هایخوانش کتاب نوجوانان، برگزاری مسابقات کتابخوانی و تلاش های چشمگیر زهره جهان تاب مدیر این کانون در هر بخش نمایان و گفتنی بود.

این بازدید ها با تقدیر از  فعالیت های کتابخوانی "جهان تاب"، در محل کانون  پایان یافت.