بازدید از دو کتابخانه شهری و روستایی مسجد در شهرستان مانه
بازديد از دو کتابخانه شهري و روستايي مسجد در شهرستان مانه

بازدید از دو کتابخانه شهری و روستایی مسجد در شهرستان مانه

دو تن از کارشناسان حوزه فرهنگي هنري و نيز ساماندهي و شبکه سازي ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد خراسان شمالي، از روند فعاليت هاي کتابخانه اي دو کانون مسجد در شهرستان مانه بازديد کردند.
شناسه خبر : 52805 تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۵۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ این بازدید سه شنبه؛ 16 آبان ماه توسط «اسفندیار مکرم» کارشناس حوزه فرهنگی و «امین عاملی پور» کارشناس حوزه ساماندهی و شبکه سازی انجام گرفت.

 

ابتدا شهر قاضی میزبان نمایندگان ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی بود و فعالیت های کانون امام خمینی (ره) مسجد جامع ارزیابی شد و ضمن بررسی وضعیت کتابخانه این کانون طرح پالایش کتاب با جمع آوری کتابهای فرسوده و مستعمل و اهداء کتاب های نو تدوین شده نیز در این کتابخانه در دست اجرا قرار گرفت.

 

روستای قلعه خان شهرستان مانه دومین محل بازدید کتابخانه مسجد بود و کانون چهارده معصوم علیهم السلام  مسجد جامع این روستا میزبان کارشناسان ستاد استانی شد.

فعالیت اختصاصی کتابخانه کودک و نوجوان از ویژگی های این کتابخانه روستایی و مسجدی با تلاش های «مریم رجبی» مدیر این کانون که خود از کتابداران استان است، را می توان از عملکرد این کانون نام برد.

ناگفته نماند، روستای قلعه خان پیش از این در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران توانسته با تلاش های اهالی مسجد و بویژه کانون فرهنگی آن  عنوان ملی "روستای دوستدار کتاب " را کسب کند.

 

یادآوری می شود؛ شهرستان مانه و سملقان به تازگی به دوشهرستان "مانه" و نیز  "سملقان" تفکیک شده و فرمانداری های مجزا داشته و در ماه گذشته فرمانداران آن معرفی و منصوب شدند.

 

پایان/