خروجی برنامه ها باید گرایش به مسجد باشد/ طراحی و اجرای برنامه های تربیتی و تخصصی با نگاه تشکیلاتی اولویت کانون های مسجد
خروجي برنامه ها بايد گرايش به مسجد باشد/ طراحي و اجراي برنامه هاي تربيتي و تخصصي با نگاه تشکيلاتي اولويت کانون هاي مسجد
مدیر ستاد کانون های مساجد خراسان شمالی؛

خروجی برنامه ها باید گرایش به مسجد باشد/ طراحی و اجرای برنامه های تربیتی و تخصصی با نگاه تشکیلاتی اولویت کانون های مسجد

حجت الاسلام پاکدامن، در سومين جلسه هم انديشي و توجيهي مديران و رابطين کانون هاي مساجد بجنورد، با عنوان اينکه خروجي برنامه ها بايد مسجد باشد، طراحي و اجراي برنامه هاي تربيتي و تخصصي با نگاه تشکيلاتي در اين باره را اولويت کانون هاي مساجد اين استان نام برد.
شناسه خبر : 52819 تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۲۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، در این نشست که سومین جلسه  با رابطین و مدیران کانون های مساجد شهر بجنورد را در برداشت و عصر چهارشنبه 17 آبان ماه، در محل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی برگزار شد، به نقش مسجد و فعالان مسجدی اشاره کرد و گفت: جامعه اسلامی با مساجد و محوریت مساجد معنا پیدا می کند همانطور که پیامبر اسلام (ص) اولین محلی را که بنا نهاد مسجد بود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه همیشه جنگ دشمنان اسلام در زدودن شعائر اسلامی تخریب و تهاجم به مسجد بوده، که امروز هم به عینه این موضوع را در کشتار وحشیانه و جریان غاصبانه اسرائیل در جنگ با فلسطین و بمباران غزه و تخریب مسجد الاقصی شاهدیم، نقش فعالان مسجدی و اهالی مسجد را بسیار مهم  و کلیدی دانست.

وی در ادامه گفت: برادران و خواهران برای حضور بیشتر نوجوانان و جوانان در مسجد تلاش کنیم  

 

حجت الاسلام پاکدامن در تاکید بر مطالب فوق با بیان اینکه گفتمان ما در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، شبکه‌سازی و تربیت نیروی مسجدی و انقلابی است در این راستا ما باید فعالیت‌های این کانون‌ها را افزایش دهیم، نقش تربیتی کانون ها را مورد توجه قرار داد و افزود: پرورش نیرو مسجدی، انقلابی و متعهد رویکرد اصلی این کانون هاست و  به همین دلیل باید به‌گونه‌ای برنامه ریزی شود، که بتوانند در این زمینه موفق‌تر عمل کنند و بتوانیم در برای دشمن دقیق تر و تخصصی تر بایستیم.

 

حجت الاسلام پاکدامن،  با تأکید بر اینکه آموزش و تربیت کادر خوب و اثرگذار مسجدی و البته تربیت شده از دل مسجد در اولویت برنامه ها قرار داده شده است، با صراحت توضیح داد: تمام تلاش ما این است که با آموزش و اجرای برنامه های مدون فرهنگی و هنری، برای نوجوانان مسجد و خانه و مدرسه شان یکسان و یکی شود و این خروجی مسجد باشد.

 

در این جلسه کارشناسان مسئول حوزه های ساماندهی و شبکه سازی و نیز فرهنگی هنری و همچنین کارشناس رسانه و اطلاع رسانی ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان، همچون دو جلسه گذشته برای مدیران حاضر، توضیحاتی در خصوص اولویت های کاری و برنامه ای این حوزه ها ارائه کردند.

 

نشست فوق با پاسخگویی به سوالات مطرح شده در جلسه از سوی مدیران  کانون های حاضر و نیز اهداء حکم مسئولیت رابط روستایی شهر بجنورد پایان یافت.

 

پایان/