بازدید از فعالیت های کتابخوانی سه منطقه شهری و روستایی اسفراین با محوریت مساجد
بازديد از فعاليت هاي کتابخواني سه منطقه شهري و روستايي اسفراين با محوريت مساجد
با هدف تقویت فعالیت های کتاب و کتابخوانی؛

بازدید از فعالیت های کتابخوانی سه منطقه شهری و روستایی اسفراین با محوریت مساجد

حوزه فرهنگي هنري ستاد کانون هاي مساجد خراسان شمالي از فعاليت هاي کتابخانه اي سه کانون فرهنگي هنري مسجد در دو منطقه شهري و نيز يک روستا در اسفراين بازديد کردند.
شناسه خبر : 52822 تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۰۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ کارشناس مسئول فرهنگی و کارشناس کتابخانه های ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی، چهارشنبه 17 آبانماه در شهرستان اسفراین حضور یافتند و از فعالیت های کتابخانه ای سه کانون این شهرستان بازدید کردند.

 

ابتدا در روستای بزنج حضور یافتند و از فعالیت های کانون معراج السعاده این روستا را بررسی کردند که تعامل با کتابخانه عمومی و اجرای برنامه ها همراه با فعالان کتابخانه ای از ویژگی های این کانون و  کتابخانه آن می توان نام برد.

ناگفته نماند، کانون فرهنگی هنری معراج السعاده با تلاش های هاجر قادری مدیر جوان این کانون، در سال 96 و 97 توانست روستای بزنج را به کسب عنوان روستای دوستدار کتاب ایران  و نیز جایز استمرار و برگزیده برگزیده ها برساند.

پس از آن نوبت به شهر زرق آباد، کانون شهید حسین پور مسجد صاحب الزمان عجل الله تعالی فرج الشریف رسید که پس از بازدید از فضای کانون  و مسجد آن، برای فعال شدن کتابخانه و تلاش های مسجدی نشستی با فعالان کتابخانه عمومی این شهر و بخشدار  آن برگزار شد.

نشست و بازدید از کتابخانه و کانون محبان الزهرا سلام الله علیها شهر اسفراین دیگر کانون در برنامه های بازدید صورت گرفته است که فعالیت های کتابخانه ای آن مورد ارزیابی قرار گرفت.

 

گفتنی است؛ 52 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان اسفراین تاسیس شده و اغلب آن فعالیت های ارزنده ای دارند به طوری که تعدای از این کانون ها در میان کانون های مساجد کشور توانستند در رویداد فرهنگ و هنر بچه های مسجد در رواق های 12 گانه به عنوان کانون های برتر شایسته تقدیر شد.

 

پایان/