دختران روستای گریوان بجنورد پای مباحث مهارت های زندگی نشستند
دختران روستاي گريوان بجنورد پاي مباحث مهارت هاي زندگي نشستند
با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی؛

دختران روستای گریوان بجنورد پای مباحث مهارت های زندگی نشستند

کارگاه "زندگي پويا"، با حضور مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي براي دختران نوجوان و مقطع متوسطه روستاي گريوان بجنورد برگزار شد.
شناسه خبر : 52907 تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۲۷
به گزارش روابط عمومی ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری  مساجد خراسان شمالی، دختران دانش آموز دو مدرسه "ام سلمه" و حضرت "ام البنین(س)" مقطع متوسطه روستای گریوان در کارگاهی نیم روزی به همت کانون شهدای گریوان این روستا، با نکاتی در خصوص مهارت های زندگی  و آگاهی های پیش از ازدواج آشنا شدند.

حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، در این کارگاه آموزشی مسائلی همچون آشنایی های پیش از ازدواج و روش های انتخاب همسر را در قالب دو مدل، شامل "سنتی" با معرفی صرف خانواده و روش "مدرن" و امروزی و دخالت فضای مجازی تشریح کرد.

وی در ادامه مطالب خود  و در حین تشریح  هر دو روش و آسیب های آن و همچنین برشمردن راه های مخاطره آمیزی همچون دوستی های قبل از ازدواج، مدل پیشنهادی و سازنده را حضور محکم خانواده ها در روند آشنایی و گفتگو ها معرفی کرد و گفت: روند شناخت و آشنایی طرفین برای انتخاب و ازدواج  باید با مدیریت خانواده صورت بگیرد.

وی در بخشی دیگر با بیان اینکه برخی از جوانان برای فرار از مشکلات خانواده و تصوراتی که به اصطلاح خودشان از آن به "جهنم  زندگی با پدر و مادر" تعبیر می کنند، برای رسیدن به بهشت کذایی، تن به ازدواج عجولانه و ناآگانه می دهند، این موضوع را یکی از آسیب های جدی  و نگاه های غلط به موضوع ازدواج نام برد.

 

حجت الاسلام پاکدامن ملاک ها و معیارهای ازدواج سالم را برشمرد و البته تاکید کرد: نظام اولویت بندی ملاک ها و معیارها مهمتر از خود آن ملاک هاست و باید بدانیم  زندگی ساختنی است، یافتنی نیست!

گفتنی است؛ کارگاه آموزشی " زندگی پویا" از طرح های تدوین شده و اجرایی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی است که با هدف آموزش مهارت های زندگی شامل  آگاهی های قبل از ازدواج، تربیت فرزند، سواد رسانه  و مهارت های زندگی با همکاری کانون های مساجد استان در مناطق شهری و روستایی اجرا می شود. که در فصل جدید  و از مهرماه، با تبیین سبک زندگی اسلامی به قوت برنامه ریزی و در حال برگزاری است.

 

پایان/