فعالیت نخستین انجمن ادبی مسجد محور در خراسان شمالی آغاز شد
فعاليت نخستين انجمن ادبي مسجد محور در خراسان شمالي آغاز شد
امشب چهارشنبه 24 آبان، همزمان با شروع هفته کتاب و کتابخوانی؛

فعالیت نخستین انجمن ادبی مسجد محور در خراسان شمالی آغاز شد

فعالان کانون فرهنگي هنري "نسيم رحمت" بجنورد با همراهي اهالي مسجد امام حسن عسکري(ع) در قالب هيئت الهادي(ع) نخستين انجمن ادبي مسجد محور استان خراسان شمالي را راه اندازي کردند.
شناسه خبر : 52940 تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۲:۲۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ نخستین جلسه  انجمن ادبی با رویکرد مسجد محوری به همت کانون فرهنگی هنری "نسیم رحمت" و همراهی اهالی مسجد امام حسن عسکری علیه السلام با عنوان  "رهان" فعالیت خود را همزمان با اولین روز هفته کتاب و  کتابخوانی در بجنورد  آغاز کرد.

تعدادی از نوجوانان و جوانان شاعر که برخی اعضای این کانون بودندو برخی میهمان از شهرستان های اطراف همچون جاجرم، در این نشست ادبی حاضر بوندو تازه ترین اشعار خود را که اغلب با مضامین آیینی و مذهبی بود، قرائت کردند.

 

 انجمن ادبی فوق  در کنار شعر خوانی و مداحی حاضران، در قالب حلقه ای آموزشی  نیز به کار خود ادامه داد و «یعقوب مطلبی» طلبه، داستان نویس و ناظر محتوایی صدا و سیما در خصوص شباهت ها و تفاوت های شعر و داستان، نوع نگاه به شعر و زاویه دید و شخصیت پردازی در این راستا مطالبی را ارائه و آموزش داد.

 

 

به گفته مدیر کانون "نسیم رحمت" بجنورد در توضیح بیشتر در این باره شخصیت‌پردازی در ادبیـــات آیینـــی ‌با رویکرد شخصیت برجسته ‌حضرت فاطمــه زهـــرا سلام الله علیها موضوع محوری و اصلی نشست و حلقه اول اعلام کرد.

 

«سید امیررضا سیدی زاده»، اضافه کرد: این جلسه ویژه عموم علاقمندان است که به میزبانی «سید باقر سیدی زاده» از شاعران جوان آیینی بجنورد و اعضای باسابقه کانون، قرار است هر دوهفته یکبار و  به طور مستمر برگزار شود.

 

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری "نسیم رحمت" بجنورد یکی از کانون های برگزیده چهارمین رویداد بچه های مسجد است که در رواق قلم، در میان کانون های مساجد کشور، شایسته تقدیر شناخته شد.

 

پایان/