همراهی کتاب با جشن های میلاد عقیله النساء در خراسان شمالی
همراهي کتاب با جشن هاي ميلاد عقيله النساء در خراسان شمالي
به همت کانون های مساجد؛

همراهی کتاب با جشن های میلاد عقیله النساء در خراسان شمالی

محافل مولودي خواني و جشن ميلاد حضرت زينب کبري سلام الله عليها و روز پرستار، شب گذشته و امروز به همت کانون هاي مساجد خراسان شمالي برگزارشد وبا برنامه هاي کتاب و کتابخواني همراه شد.
شناسه خبر : 53004 تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۰۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ همزمان با فرارسیدن، سالروز میلاد با سعادت عمه سادات، اسوه زیباترین صبرها، حضرت زینب کبری سلام الله علیها، برنامه های مختلف فرهنگی در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی برگزار شدف برنام هایی که با توجه به تقارن این روز سعید با ایام هفته کتاب و کتابخوانی، رنگ کلمات روشن و خطوط درخشان مطالعه به خود گرفت.

 

«حدیث گریوانی»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای گریوان بجنورد، از برگزاری جشن میلاد حضرت زینب سلام الله علیها در این روستا، خبر داد و گفت: این جشن با حضور دختران نوجوان و به شکل ویژه با اجرای سرود  نوجوانان دختر آغاز شد.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه کتاب و خوانش کتاب "ترگل" و برگزاری مسابقه کتابخوانی  ویژه نوجوانان خبر داد و گفت: این کتاب شامل بیست دلیل عقلی  و روانشناسی برای اهمیت پوشیدگی و حجاب است که با مقدمه ای از آیت الله سید ابوالحسن مهدوی و به کوشش «عماد داوری دولت  آبادی» گردآوری و تدوین شده است.

 

وی در ادامه به برگزاری جشن کتاب در این روستا با همکاری کانون شهدای گریوان و کتابخانه عمومی ومدرسه پانزده خرداد روستا خبر داد و گفت: در این مراشم علاوه بر اجرای برنامه های فرهنگی و هنری از جمله اجرای سرود و معرفی کتاب، از کتابدار مسجدی کتابخانه روستا و نیز نوجوانان برگزیده مسابقه نقاشی که پیش از این ویژه 13 آبان برگزار شده بود تقدیر شد.

گریوانی اضافه کرد: حجت الاسلام «علیرضا شکاری» از مربیان طرح چهره به چهره  و تربیت کودک، همراه نوجوانان شد و با زبان بازی و مسابقه برخی مسائل اعتقادی و احکام را به دانش آموزان حاضرآموزش داد.

«حیدر آذرسا»، مدیر کانون فرهنگی هنری مقاومت مسجد علی بن ابیطالب علیه السلام روستای  «شهید علی آذرسا» بجنورد نیز از برگزاری برنامه ویژه با موضوع کتاب خبر داد و گفت: با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتابخانه سیار و حلسه کتابخوانی و امانت کتاب به کودکان و نوجوانان انجام گرفت  که با مسابقه طناب کشی، اکران فیلم و مسابقه نقاشی همراه بود که در آستانه میلاد حضرت زینب سلام الله علیها انجام گرفت.

«سید امیررضا سیدی زاده» از مدیران جوان و فعال درکانون های مساجد شهرستان بجنورد نیز از برگزاری دورهمی دختران نوجوان و بانوان با عنوان "دل آرام" به مناسبت عید ولادت حضرت زینب سلام الله علیها  خبر داد و گفت: این مراسم امروز یکشنبه 28 آبان  ماه و همزمان با روز میلاد عقیله بنی هاشم ساعت 14:30 در محل سالن گلشن بجنورد برگزار می شود.

مدیر کانون نسیم رحمت، شماره و آیدی تماس برا ثبت نام و رزرو را  با این دو شماره  09353907180 _ @mirosh96 ، 09045101758 _ @S_sharifeh  را اعلام کرد.

علاوه بر این با همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی و مدرسه حضرت معصومه سلام الله علیه بجنورد با هدف تقویت برنامه های مسجد و پیوند دانش آموزان با مسجد و مسایل اعتقادی و دینی، مراسم جشنی و نشست آموزشی در این مدرسه همزمان با میلاد حضرت زینب کبری سلام الله علیها برگزار شد و دانش آموزان با مباحث اعتقادی بویژه ضرورت حجاب آشنا شدند.

«فاطمه حسینی حافظ» از طلاب و مشاورین خانواده، مباحث را برای دانش آ»وزان مقطع متوسطه اول این مدرسه تشریح کرد.

 

همچنین  مراسم میلاد دخت امیر المومنین علیه السلام به همت اهالی مسجد در نقاط مختلف شهری و روستایی استان برگزار شد.

 

پایان/