برگزاری کارگاه مهارت های زندگی دختران مدرسه حضرت معصومه(س) بجنورد
برگزاري کارگاه مهارت هاي زندگي دختران مدرسه حضرت معصومه(س) بجنورد
به همت ستاد کانون های مساجد خراسان شمالی؛

برگزاری کارگاه مهارت های زندگی دختران مدرسه حضرت معصومه(س) بجنورد

کارگاه تخصصي مهارت هاي زندگي براي دختران مدرسه حضرت معصومه(س) بجنورد به همت ستاد کانون هاي مساجد خراسان شمالي برگزار شد.
شناسه خبر : 53039 تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۰۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های  فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ کارگاه آموزشی مهارت های زندگی برای دختران دانش آموز متوسطه اول روز گذشته همزمان با میلاد دخت امیرالمومنین علیه السلام حضرت زینب کبری سلام الله علیها، یکشنبه 28 آبان در مدرسه حضرت معصومه سلام الله علیه برنامه ریزی و اجرا شد.

 

این کارگاه با محوریت جشن میلاد بانوی صبور کربلا، با هدف تبیین ابعاد شخصیت آن بانوی بزرگ و موضوع عفاف و حجاب برای دختران نوجوان برگزار شد.

 

«فاطمه حسینی حافظ»، از مشاوران خانواده و طلاب حوزه علمیه در این کارگاه مطالب آموزشی خود را با پرداختن به شخصیت بی مانند حضرت زینب سلام الله علیها  برخی ویژگی ها و صفات ارزشمند انسانی ایشان به عنوان الگوی برجسته برای موفقیت و سعادت زن مسلمان توضیح داد و  به مسئله فرهنگی تربیتی یک زن و نقش محوری آن در جامعه اشاره کرد. 

 

وی تبیین مسئله حیاء را مورد توجه قرار داد و به ارزش های فرهنگی آن در شکل گیری شخصیت دختران و زنان الگو پرداخت.

 

این کارگاه با پرسش و پاسخ نوجوانان و  استاد حاضر  ادامه و پایان یافت.

 

کارگاه آموزشی " زندگی پویا" از طرح های تدوین شده و اجرایی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی است که با هدف آموزش مهارت های زندگی شامل  آگاهی های قبل از ازدواج، تربیت فرزند، سواد رسانه  و مهارت های زندگی با همکاری کانون های مساجد استان در مناطق شهری و روستایی اجرا می شود. که در فصل جدید با تبیین سبک زندگی اسلامی به قوت برنامه ریزی و برگزار می شود.

 

پایان/