ارتقاء فرهنگی مناطق، با تلاش کانون های مساجد به عنوان حلقه های اتصال مردم به مسجد
ارتقاء فرهنگي مناطق، با تلاش کانون هاي مساجد به عنوان حلقه هاي اتصال مردم به مسجد
در نشست شورای هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی مطرح شد؛

ارتقاء فرهنگی مناطق، با تلاش کانون های مساجد به عنوان حلقه های اتصال مردم به مسجد

نشست شوراي هماهنگي کانون هاي مساجد خراسان شمالي، امروز سه شنبه؛ هفتم آذرماه در محل دفتر نمايند ولي فقيه برگزار شد.
شناسه خبر : 53228 تاریخ انتشار : ۷ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۵۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ دکتر «تقی صادقی»، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و دبیر این شورا در نشستی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و دیگر اعضای شورای هماهنگی کانونها برگزار شد، با اشاره به فعالیت نزدیک به 400 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان و موضوع مسجد محوری، نقش این کانون ها را مهم ارزیابی کرده و از آن به عنوان یکی از ارکان مهم مسجد نام برد.

 

وی با بیان این که مساجد متشکل از شبکه گسترده مردمی است کانون های مساجد را حلقه میانی بین مردم و دولت و مورد سفارش مقام معظم رهبری دانست و گفت: باید حرکت های فرهنگی به مسجد ختم شود و این کانونها هستند که می توانند با مدیریت فرهنگی فعالیت های هر محله را به مسجد منتهی کرده و حلقه واصل باشند.

 

حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، مدیرستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، نیزدراین نشست با اشاره به عملکرد و اقدامات این ستاد اظهارکرد: برنامه های مدنظرو همچنین برنامه های انجام شده براساس رصد و بازدید میدانی کانون ها و احصاء مطالبات و نیازهای فرهنگی مناطق است و از تیر ماه سال گذشته  تا کنون از 120 کانون فرهنگی هنری بازدید شده است.

 

وی با بیان اینکه تلاش کردیم تا گفتمان کانون ها، گفتمان شناخت نقاط قوت وضعف فرهنگی در مناطق باشد و کمبود اعتبارات، مسایل مالی دراولویت بعدی باشد، گفت: اینکه مردم منطقه خود مسایل و درد های فرهنگی را بشناسند و برای آنها راهکاری داشته باشند، محور گفتمان کانون مسجد قرار داده شده  و در همین راستا تشکیل شورای فرهنگی مسجد توصیه و پیگیری می شود. 

 

حجت الاسلام پاکدامن افزود: برخی ضعف ها ومشکلات در کانون ها و یا کم بودن فعالیت کانون یا راکد بودن آن، مربوط به کانون ها نیست، بلکه ممکن است کارچندانی درآن مسجد انجام نشود و یا امام جماعت نداشته باشد.

 

وی در تکمیل مطلب فوق  افزود: تمام تلاش ما این است که مردم پای کار بیایند و حلقه های میانی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در مردمی سازی امور به ویژه مسجد و موضوع فرهنگی شکل بگیرد .

 

حجت الاسلام پاکدامن در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های سال جاری کانون ها به انتخاب شش کانون فرهنگی هنری مسجد استان دررویداد ملی بچه های مسجد اشاره کرد و استقرار سینما سیار در مناطق فاقد سینما و مدارس و دانشگاه ها و مساجد را از دیگر برنامه های این ستاد برشمرد و خواستار حمایت بیشتراز این فعالیت ها و نگاه ویژه به کانون های استان از سوی نهادها شد.

 

وی در خاتمه به تلاش برای معرفی هرچه بیشتر مساجد در رسانه ها اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا موضوع مسجد محوری از گفتمان به عرصه عمل وارد شود و با معرفی مساجد الگو تحقق یابد.

 

دراین نشست حجت الاسلام «حمید رفیعی» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، حجت الاسلام «علی گوهری» مدیرحوزه های علمیه استان، حجت الاسلام «محمدخانی» مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد و«محمد عقیقی» معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان و«زهرا شاکری» نماینده آموزش و پرورش استان نظرات خود را درخصوص حمایت از فعالیت های کانونها و راهکارهای حمایتی و مشارکت بیشتر ارائه کردند.

 

 

پایان/