ارکان مساجد خراسان شمالی میزبان 19 کانون تخصصی ویژه خواهران شدند
ارکان مساجد خراسان شمالي ميزبان 19 کانون تخصصي ويژه خواهران شدند

ارکان مساجد خراسان شمالی میزبان 19 کانون تخصصی ویژه خواهران شدند

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي از راه اندازي و فعاليت 19 کانون تخصصي ويژه خواهران در مساجد اين استان خبر داد.
شناسه خبر : 53253 تاریخ انتشار : ۸ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۱۶

حجت الاسلام «حبیب الله  پاکدامن»، با اعلام این خبر به روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی گفت: با توجه به رویکرد تشکیلاتی و تربیتی در کانون ها  فعالیت بانوان به شکل ویژه دیده شده است و در این باره کانون های تخصصی خواهران در کنار کانون های مساجد استان راه اندازی شده است.

 

وی اعلام کرد: در مرحله اول راه اندازی این کانون های تخصصی در مساجد برای  خراسان شمالی، 20 باب کانون، سهمیه تعیین شده بود که 19 کانون تاکنون تأسیس شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی  تبیین نقش و جایگاه زن در تحقق تمدن نوین اسلام،  احیاء گفتمان نظام زن و نیز خانواده از منظر مقام معظم رهبری در بستر مسجد طراز اسلامی از اهم اهداف راه اندازی کانون های خواهران است که به زودی در نشستی آموزشی برای خواهران فعال در این حوزه تبیین خواهد شد.

 

حجت الاسلام پاکدامن،  همچنین  تبیین وظایف برنامه ریزان و فعالان حوزه زن و خانواده به منظور پیشرفت در عرصه های معنویت، فکر، علم، زندگی در سطح فرد و جامعه، الگوسازی،  انتقال تجربیات و توانمند سازی مدیران کانون های تخصصی خواهران،  تقویت شبکه های بانوان در بستر کانون های فرهنگی هنری مساجد و نیز  ارتقاء سطح توانمندی خواهران عضو کانون های مساجد از طریق آموزش علمی، هدفمند و روزآمد را می توان به اهداف دیگر تاسیس و فعالیت این کانون ها افزود.

 

وی به بخشی از تلاش های این ستاد در خصوص ارتقاء زن و خانواده نیز اشاره کرد و برگزاری کارگاه های مهارت های زندگی ویژه بانوان و نیز تشکیل هسته های خوانش کتاب در نقاط مختلف استان و تشکیل گروه های سرود دختران نوجوان با تلاش های خواهران و نیز تشکیل هیئت های دختران نوجوان از اهم این اقدامات می توان نام برد.

 

پایان/