حمایت از ایده ها و تجربه های بانوان کانون های مساجد در امر مردمی سازی برنامه های دولت
حمايت از ايده ها و تجربه هاي بانوان کانون هاي مساجد در امر مردمي سازي برنامه هاي دولت
درجمع مدیران کانون های ویژه خواهران خراسان شمالی مطرح شد؛

حمایت از ایده ها و تجربه های بانوان کانون های مساجد در امر مردمی سازی برنامه های دولت

دستيار استاندار خراسان شمالي در امر مردمي سازي دولت، اعلام کرد: از ايده ها و تجربه هاي بانوان کانون هاي مساجد در امر مردمي سازي برنامه هاي دولت و تبيين نقش زنان در اين باره حمايت مي شود.
شناسه خبر : 53361 تاریخ انتشار : ۹ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۳:۳۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ «حمید نظریان»، دستیار استاندار خراسان شمالی در امر مردمی سازی دولت، در نشست آموزشی ویژه کانون های تخصصی خواهران در مساجد این استان، که نهم آذر ماه در محل ستاد استانی کانون های فرهنگی هنری مساجد استانی برگزار شد، خطاب به  مدیران حاضر، از فعالیت این حوزه و موضوع تلاش برای حضور محوری مردم در تصمیم سازی دولت و نقش آفرینی در اجرای برنامه ها و پروژه ها و حتی انتخاب مدیران گفت و آن را مورد توجه قرار داد و در توضیحی از فعالان کانون های مساجد بویژه بانوان خواست، در تحقق این موضوع یاری رسان باشند.

 

وی سایت "شهر یاران- ایران در میدان" را  معرفی کرد و گفت: این سایت به تازگی راه اندازی شده، و در محله و مسجد منطقه و روستای خود می توانید با به اشتراک گذاشتن تجربه کار مردمی و یا ایده ها و طرح هایی از این دست، ظرفیت های ارزشمند را شناسایی و زمینه احصا و حمایت از آن را فراهم آورید.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگ هنری مساجد خراسان شمالی نیز در ابتدای این نشست ضمن خیرمقدم به حضار، گفت: حکمرانی اسلامی و دینی تنها با تربیت نیروی اسلامی تحقق می یابد که این نقش پرورشی و تربیتی را خداوند بر عهده بانوان گذاشته است.

حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن» با بیان اینکه زنان می توانند با انسان پروری جلوه ربوبیت خدا را به منصه ظهور  برسانند، هدف از راه اندازی کانون های ویژه خواهران  را تحکیم بنیان خانواده و تبیین نقش زن در شکل گیری تمدن نوین اسلامی نام برد.

 

وی در ادامه مطالب فوق و با تأکید بر این  نکته ارزشمند، نگاه متعالی اسلام به زن و نقش اثرگذار زنان را با تصویر و تعریف نازل و مادی غرب در خصوص  بانوان را مورد بررسی قرار داد و گفت: در فرهنگ کالامحور غربیان و تعاریف که از زن در مسابقه زیبایی  به راه انداخته اند، چیزی جز بازندگی زن وجود ندارد، چرا که برای غرب زن مهم نیست بلکه بانوان واسطه و کالاهایی هستند برای سوددهی  و منافع مستکبران جهان!

 وی در تکمیل سخنان خود بار دیگر به نقش کانون های مساجد و نیز بانوان فعال در این کانون ها بویژه کانون های تخصصی خواهران اشاره کرد  و تلاش برای تبیین جایگاه واقعی بانوان و رقم خوردن اتفاق های خوب فرهنگی در حوزه زن و خانواده ذکر کرد.

 

پایان/