بچه مسجدی ها در بجنورد رویداد بزرگ مشاعره علوی را برگزار می کنند
بچه مسجدي ها در بجنورد رويداد بزرگ مشاعره علوي را برگزار مي کنند

بچه مسجدی ها در بجنورد رویداد بزرگ مشاعره علوی را برگزار می کنند

مسابقه بزرگ " مشاعره علوي" با تدارک بچه مسجدي هاي هنرمند در مسجد امام حسن عسکري عليه السلام بجنورد، به صورت استاني و در قالب رويدادي فرهنگي، با حضور اساتيد ممتاز کشوري برگزار مي شود.
شناسه خبر : 53568 تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۳۲

«سید باقر سیدی زاده»، دبیر رویداد  مشاعره علوی در استان خراسان شمالی به روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی  با اعلام این خبر گفت: به لطف اهالی مسجد امام حسن عسکری علیه السلام بجنورد و جوانان فعال و هنرمند آن این مشاعره برنامه ریزی شده است.

 

وی اضافه کرد: این برنامه از طرح های فرهنگی انجمن ادبی "رَهان " است که به تازگی برای تربیت و تقویت نیروهای هنرمند و جوان با سه رویکرد تربیتی، تولیدی و توزیعی در مسجد تاسیس شده است.

سیدی زاده که خود از شاعران  و هنرمندان پرتلاش و برجسته استان است، در بخش ابتدایی توضیحاتش به نحوه و اهداف تشکیل انجمن ادبی  "رهان" اشاره  و  انتخاب این نام را در واقع خلاصه  "روایت هویت  ایران اسلامی نوین" معرفی کرد.

وی در ادامه توضیح داد: تمام تلاش ما این است که بچه ها را از مدارس جذب مسجد کنیم  و ابتدا با آموزش مداحی و توجه دادن به شناخت موسیقی و شعر خوب، خوب شعر گفتن را بیاموزند و در حال حاضر 10 شاعر خوب نوجوان تربیت شده اند.

سیدی زاده  در تکمیل مطالب فوق گفت: ترویج ادبیات فاخر در مقابل استفاده  رایج از جملات و کلمات نامناسب به نوعی بدرفتاری ها در اشعار مداحی  را مورد توجه قرار دادیم تا بتوانیم در نشر فرهنگ دینی و معرفی ائمه اطهار علیه السلام درست ترین و ارزشمند ترین کلمات و اشعار خلق شود.

 

وی برگزاری رویداد رقابتی مشاعره علوی را نخستین برنامه این انجمن ذکر کرد و گفت: اشعاری در وصف مولا در قالب جزوه ای آماده شده که در اختیار شرکت کنندگان در این مسابقه قرار می گیرد.

وی با عنوان اینکه این رویداد ‌ویژه عموم مردم خراسان شمالی در همــه رده‌بنـــدی‌هــــای سنّــی در نظر گرفته شده،  آخرین مهلت ثبت نام را پنج بهمن ماه 1402  معرفی کرد و گفت: علاقمندان برای تثبت نام و راهنمایی بیشتر با دو شماره  ۰۹۱۵۹۲۴۲۵۱۹    و ۰۹۱۵۸۸۸۵۹۰۹  می توانند تماس بگیرند.

سیدی زاده زمان برگزاری مسابقه را ۷ الی ۹ اسفند 1402 اعلام کرد و گفت: مسابقات در مساجد و برنامه فینال و پایانی نیز با همراهی حضور اساتید برجسته استــاد «سعیـــد بیابانکـی»  و دکتر «مجتبـی مجـــرّد» برنامه ریزی و اجرا  می شود.

 

پایان/