پوستر مشاعره بزرگ علوی با حضور نماینده ولی فقیه رونمایی شد
پوستر مشاعره بزرگ علوي با حضور نماينده ولي فقيه رونمايي شد
به همت کانون"نسیم رحمت" بجنورد؛

پوستر مشاعره بزرگ علوی با حضور نماینده ولی فقیه رونمایی شد

پوستر نخستين مسابقه مشاعره بزرگ مسجدي در خراسان شمالي با حضور نماينده ولي فقيه، شامگاه سه شنبه 14 آذر رونمايي شد.
شناسه خبر : 53569 تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۳۷

به گزارش  روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ حجت الاسلام والمسلمین نوری، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در این مراسم که با حضور اهالی مسجد ومسئولان استانی حوزه فرهنگ و هنر و مسجد، برگزار شد، از جوانان مسجد امام حسن عسکری برای برنامه ریزی و تدارک مشاعره علوی قدردانی کرد و این اقدام را تحسین برانگیز خواند.

 

وی ترویج و نشر شعر آیینی و بیان سجایای ائمه اطهارعلیهم السلام به ویژه امیر المومنین علیه السلام را کاری مهم برشمرد و گفت: این حرکتها نه تنها در شهرهای استان خراسان شمالی که از مناطق کوچک و محروم کشوراست بلکه در شهرهای مذهبی و بزرگ هم کمتر اتفاق می افتد چرا که در وصف حضرت علی علیه السلام هر چه گفته شود باز هم کم است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری، به کارهای ارزشمند ادبی و تاریخ ادبیات فارسی در مدح سیره علوی  و مولا امیرالمومنین علیه السلام از جمله اشعار مولانا که خود شاعری اهل تسنن است،  نیز اشاره هایی داشت و برشناخت و ترویج فرهنگ علوی تأکید کرد.

 

وی در پایان با عنوان اینکه توحید بدون علی ناقص است و عنوان این جمله صمیمانه و دقیق که مثل آن امام همام نیامده و نخواهد آمد، توصیه کرد: این برنامه ها به منش سپاسگزارعلی(علیه السلام) بودن و علی گونه زندگی کردن و رنگ علی گرفتن  ختم شود.

 

این مراسم با رونمایی از پوستر "مشاعره بزرگ علوی" توسط نماینده ولی فقیه و همراهی اهالی مسجد و«حمید نظریان» دستار استاندارومسئولان استانی از جمله حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان پایان یافت.