دختران 9 روستا، با همیاری اهالی مسجد جاجرم روشنی ِعبودیت ِ الهی را جشن گرفتند
دختران 9 روستا، با همياري اهالي مسجد جاجرم روشني ِعبوديت ِ الهي را جشن گرفتند
در اقدامی زیبا و هماهنگ؛

دختران 9 روستا، با همیاری اهالی مسجد جاجرم روشنی ِعبودیت ِ الهی را جشن گرفتند

جشن تکليف دختران 9 روستاي شهر شوقان از توابع شهرستان جاجرم به طور هماهنگ و به همت اهالي مسجد و فعالان کانون هاي فرهنگي هنري مساجد، در حسينيه روستاي جوشقان برگزار شد.
شناسه خبر : 53578 تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۱:۰۹

به گزارش روابط عمومی ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ اهالی مسجد 9 روستای شهرستان جاجرم با همراهی و  مشارکت یکدیگر،  برای دختران تازه مکلف شده این روستاها به طور مشترک، مراسم جشن تکلیف برگزار کردند.

 

این مراسم امروز؛ چهارشنبه، 15 آذرماه در محل حسینیه حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرج الشریف روستای جوشقان برگزار شد و دختران  ورود به دنیای روشن بندگی حضرت احدیت را جشن گرفتند.

 

کلاس سومی های کوچک با چادرهای سفید که هر کدام با روبان های تور صورتی رنگ  نقاشی شده بود، دختر های بزرگ امروز شده بودند و همراه بزرگتر ها در صف نماز جماعت ایستادند و دست به دعا برداشتند.

 دخترها از روستاهای عمارت، بام، قرجه رباط، پیشی دره، پشت بام، کلاته حاج رحمت، کلاته شوقان، چشمه طبری، دوبرجه وخود جوشقان در حسینه گرد هم آمده بودند ودست  در دست هم با خدای مهربان عهد اطاعت بستند.

 

آنها با هم عهدنامه خواندند، سرود اجرا کردند و پای  آموزش احکام حجت الاسلام علیرضا شکاری، از اساتید تربیتی کار با کودک نشستند و با زبان مسابقه، با هم "بنده خوب خدا بودن" را تمرین کردند و یاد گرفتند.

این مراسم با اقامه نماز جماعت دختران مکلف پایان یافت.

 

کانون های فرهنگی هنری شهید باهنر، شهید چمران، رقیه بنت الحسین(س)  و حجاب شهرستان جاجرم   در برگزاری این مراسم زیبا و یکپارچه  نقش آفرینی کردند.

 

پایان/