بخوانیم؛ شیوه توسل کانون های مساجد خراسان شمالی به حضرت زهرا(س) /بانوان محور اجرای برنامه ها
بخوانيم؛ شيوه توسل کانون هاي مساجد خراسان شمالي به حضرت زهرا(س) /بانوان محور اجراي برنامه ها

بخوانیم؛ شیوه توسل کانون های مساجد خراسان شمالی به حضرت زهرا(س) /بانوان محور اجرای برنامه ها

فعالان کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي، همدل و همراه ارکان مسجد، در ايام دهه فاطميه با برنامه ريزي و برگزاري برنامه هاي عزاداري، سر بر زانوي ماتم گذاشتند و در سوگ دخت نبي بر سر و سينه زدند و اين برنامه ها در شب و روز شهادت آن بانوي همام ادامه خواهد داشت.
شناسه خبر : 53742 تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۵۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ مراسم عزاداری ایام اندوهبار و جگر سوز شهادت حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها، این روزها و در شب و روز پیش رو، با همراهی دل های عاشق فعالان مسجدی و اقدامات یکپارچه و همدل، آغاز شد و به شیوه های فرهنگی هنری برنامه ریزی و در حال انجام است.

 

بانوان محور این فعالیت ها هستند و هماهنگی ها و زمینه سازی لازم را برای فضا سازی و اجرای برنامه های ویژه، گویای این موضوع است، نشست تخصصی "تدبر در قرآن کریم" ویژه بانوان و برگزاری کارگاه های مهارت های زندگی از جمله برنامه های تخصصی و آموزشی است.

 

برپایی چایخانه های حضرت زهرا و موکب های پذیرایی از عزاداران به همت نوجوانان مقابل مساجد، برگزاری یادواره شهدا و مراسم میزبانی از پیکرهای مطهر شهدای گمنام و تشییع و خاکسپاری آن شهدای والامقام بویژه در مسجد جامع بجنورد و پارک گلستان شهر، و تلاش بچه های مسجد بقیه الله (عج) و امام رضا علیه السلام و کانون های فرهنگی هنری این مساجد از دیگر برنامه های اصلی است که البته با همکاری پایگاه های بسیج در شب و روز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، تدارک دیده و اجرا می شود.

 

برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری با حضور آیت الله «سیدعلی حسینی آملی»، فیلسوف و مفسر قرآن کریم، تکریم خانواده شهدا نیز  با فعالیت محوری بانوان را نیز می توان اعلام کرد.

 

پخت سمنوی نذری توسط بانوان روستای سوخسو انقلاب شهرستان راز و جرگلان شیوه ای دیگر از عزاداری است که با مدیریت فعالان کانون فرهنگی هنری "چشمه کوثر" این روستا هم اکنون و پس از طی سال های متمادی قدمتی چندساله به خود گرفته و هر ساله اجرا می شود و در کنار برنامه های ارزشمند، در توسل به دخت نبی مکرم اسلام(ص) به شمار آورد.

 

برگزاری مسابقه "بانوی آسمانی" دیگر برنامه ای است که به همت کانون مشکات اسفراین و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان از خطبه فدکیه طراحی شده که علاقمندان می توانند تا 26 آذر ماه  برای شرکت در این مسابقه اقدام کنند.

 

تمرین و آمادگی و اجرای سرود فاطمی توسط نوجوانان کانون مسجد استان، اطعام نیازمندان و تهیه بسته های معیشتی، برگزاری مراسم عزاداری و محافل سوگواری و دعوت از مداحان و سخنرانان از دیگر برنامه های کانون های مساجد در این ایام حزن می توان نام برد که تاکنون اجرا شده و در دست برگزاری است.

 

پایان/