همت فاطمی کانون های مساجد خراسان شمالی/ از برگزاری مراسم عزاداری تا نشست های بصیرت افزایی ویژه بانوان
همت فاطمي کانون هاي مساجد خراسان شمالي/ از برگزاري مراسم عزاداري تا نشست هاي بصيرت افزايي ويژه بانوان

همت فاطمی کانون های مساجد خراسان شمالی/ از برگزاری مراسم عزاداری تا نشست های بصیرت افزایی ویژه بانوان

فعالان کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي در عزمي فاطمي و عاشقانه ايام شهادت بزرگ بانوي دو عالم را گرامي داشتند و با برنامه هاي ويژه، در اين ايام حزن سوگواري کردند.
شناسه خبر : 53854 تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۳۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ مراسم عزاداری و سوگواری ایام شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها، با تلاش و همت  فعالان کانون های مساجد در نقاط مختلف شهری و روستایی  استان خراسان شمالی، با رنگ و بوی فرهنگی و به شکل ویژه برگزار شد.

 

«هما خانی»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهیده کمایی مسجد فاطمه الزهرا سلام الله علیها منطقه ملکش بجنورد نیز برنامه های اجرا  شده در این کانون به مناسبت ایام حزن فاطمیه را بدینگونه تشریح کرد: کارگاه تربیت فرزند با تاسی از کرامات انسانی حضرت زهرای مرضیه  سلام الله علیها ویژه خواهران، برگزاری نشست بصیرتی برای دختران دانش آموز  و نیز برگزاری مراسم عزاداری با حضور نوجوانان و نیز برگزاری مراسم دعا خوانی و ذکر مصیبت همراه قرائت کلمات شریف حدیث کساء از اهم این برنامه ها می توان نام برد.

 

«ابوطالب حمیدی»، مدیر کانون فرهنگی هنری "چشمه کوثر" مسجد حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام  روستای سوخسو انقلاب شهرستان راز و جرگلان با تسلیت ایام اندوهبار شهادت زهرای مرضیه سلام الله علیها، به برگزاری مراسم عزاداری  و سوگواری زنان این روستا با محوریت کانون مسجد اشاره کرد و گفت: زنان روستا در رسمی چند ساله با توسل به حضرت فاطمه سلام الله سمنوی نذری طبخ کردند و بین اهالی و عزاداران توزیع شد.

 

وی همچنین از برگزاری مراسم عزاداری در محل مسجد روستا با حضور امام جمعه شهر غلامان حضرت حجت الاسلام علی ابراهیمی نیز خبر داد.

 

«مجتبی خوشحال» مدیر کانون فرهنگی هنری "شهید براتعلی حیدری" مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام روستای (تلفیقی) سوخسوهاشم شهرستان راز و جرگلان از برپایی ایستگاه صلواتی و موکب پذیرایی از عزادارران فاطمی به همت نوجوانان مسجدی در این روستا  خبر داد.

 

«زهرا براتی»، مدیر کانون فرهنگی هنری  "مشکات" مسجد حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرج الشریف اسفراین نیز از برگزاری مسابقه "بانوی آسمانی با  همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان خبر داد و گفت: این مسابقه  از "خطبه فدکیه" طراحی شده که علاقمندان می بایست  تا 26 آذر ماه  برای شرکت در این مسابقه اقدام می کردند.

 

«زهرا زرین فر»، مدیر کانون فرهنگی هنری عاشقان ولایت مسجد حضرت امیر المومنین علیه السلام روستای کوشکی ترکمن از روستاهای تلفیقی شیعه و سنی شهرستان تازه تاسیس مانه، نیز به برنامه های عزاداری این کانون در ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: محفل انس با قرآن ویژه بانوان و دختران نوجوان، برگزاری مسابقه نقاشی و قرائت دسته جمعی دعای شریف حدیث کساء از اهم این برنامه ها بود که به عزاداری ها و سینه زنی های جوانان و نوجوانان رونق بخشید.

 

 

«امیر محمدی»، مدیر کانون فرهنگی هنری نبی اکرم (ص) مسجد النبی (ص) بجنورد نیز از برگزاری مراسم عزاداری جوانان این مسجد در قالب همکاری ارکان مسجد خبر داد و گفت: بچه مسجدی ها در قالب هیئت اصحاب الحسین و پایگاه بسیج شهید باهنرمراسم سوگواری و عزاداری برگزار کردند.

 

«حسین روحانی»، مدیر جدید کانون سید الشهدا علیه السلام مسجد امیر المومنین علیه السلام روستای گلی بجنورد نیز از برگزاری کارگاه آموزش مهارت های زندگی ویژه بانوان در این روستا به همت این کانون و حوزه فرهنگی هنری ستاد کانون های مساجد استان خبر داد.

 

«ابوالقاسم یاهویی» مدیر کانون فرهنگی هنری امامت مسجد محمد رسول الله روستای ناوه بجنورد نیز در ادامه از همت خواهران برای برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری ایام فاطمیه در این کانون روستایی خبر دا و گفت:  طبخ بیش از ۵۰۰ پرس غذای گرم  و توزیع ۲۰ بسته مواد غذایی به ارزش هربسته ۵۰۰ هزار تومن بین نیازمندان از اهم  این برنامه ها می توان نام برد.

 

 

«امیررضا  سیدی زاده» مدیر کانون فرهنگی هنری "نسیم رحمت" مسجد امام حسن عسکری علیه السلام بجنورد از برپایی چایخانه حضرت زهرا و موکب های پذیرایی از عزاداران به همت نوجوانان این مسجد در مقابل مساجد به همراه عزاداری و سوگواری و محفل انس با قرآن و دورخوانی آیات قرآن کریم در این مسجد خبر داد.

 

«حمید باقری»، رابط کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر علیه السلام  مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام روستای ینگه بجنورد از همیاری بانوان در برگزاری مراسم عزاداری ایام فاطمیه و حضور دختران دانش آموز و برگزاری محفل محله به محله سه شنبه های مهدوی و عهد با امام زمان (عج) در این منطقه خبر داد.

 

«مرضیه رهیده» مدیر کانون فرهنگی هنری علی بن ابیطالب علیه السلام بجنورد نیز از «برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری با حضور آیت الله «سیدعلی حسینی آملی»، فیلسوف و مفسر قرآن کریم، تکریم خانواده شهدا نیز  با فعالیت محوری بانوان را نیز می توان اعلام کرد. و گفت: همچنین با حضور بانوان از دو خانواده شهید حمیدرضا رباطی و نیز شهید حصاری تکریم شد.

 

همچنین برگزاری یادواره شهدا و مراسم میزبانی از پیکرهای مطهر شهدای گمنام و تشییع و خاکسپاری آن شهدای والامقام بویژه در مسجد جامع بجنورد و پارک گلستان شهر، و تلاش بچه های مسجد بقیه الله (عج) و امام رضا علیه السلام و کانون های فرهنگی هنری این مساجد از دیگر برنامه های اصلی است که البته با همکاری پایگاه های بسیج در شب و روز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، تدارک دیده و به شکل شایسته اجرا شد.

 

و نیز کانون های امام سجاد علیه اسلام اسفراین، کانون انصارالمهدی عجل الله تعالی فرج الشریف بجنورد و اجرای سرود،  سفینه النجاه بام و صفی آباد و کانون محبان الزهرا سلام الله علیها و شهدای اردوغان اسفراین، نیز کانون های راز و جرگلان  از جمله دیگر کانون هایی هستند که برنامه محوری عزاداری مراسم دهه فاطمیه را برگزار کردند.

 

پایان/