اعلام آمادگی هنرمندان مسجدی برای رقابت در جشنواره تئاتر شبستان /اول دی ماه آخرین مهلت ثبت نام گروه ها
اعلام آمادگي هنرمندان مسجدي براي رقابت در جشنواره تئاتر شبستان /اول دي ماه آخرين مهلت ثبت نام گروه ها
خراسان شمالی؛

اعلام آمادگی هنرمندان مسجدی برای رقابت در جشنواره تئاتر شبستان /اول دی ماه آخرین مهلت ثبت نام گروه ها

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد خراسان شمالي از اعلام آمادگي گروه هاي نمايشي فعال در مساجد اين استان براي شرکت و رقابت در نخستين جشنواره ملي تئاتر شبستان خبر داد و گفت: مهلت شرکت در اين جشنواره تا اول دي ماه سال جاري تمديد شد.
شناسه خبر : 53869 تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۵۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی با اشاره به صدور فراخوان نخستین جشنواره تئاتر شبستان ویژه فعالان این کانون ها گفت: پس از اطلاع رسانی فراخوان  این جشنواره ملی که  از سوی معاونت فرهنگی هنری ستاد کانون های مساجد کشور صادر شد، هنرمندان حوزه نمایش و فعالان مسجدی در این عرصه شناسایی شد.

 

وی افزود: 13 گروه نمایشی که پیش از این و در سابقه فعالیت خود همراه کانون های مسجد و فعالیت های مساجد بوده و اجراهایی نیز در قالب طرح استانی"تئاتر بچه های مسجد" ویژه مناسبت های مختلف، برای نمازگزاران داشتند، پس از معرفی از سوی کانون ها، در قالب نشست حضوری و چهره به چهره و نیز ارتباط مجازی و شبکه های اجتماعی در این باره برای خلق آثار نمایشی جدید و رقابت در عرصه ملی  توجیه شدند.

 

وی همچنین اعلام کرد: تاکنون از کانون های "حضرت قائم (عج)" بجنورد، "امام سجاد علیه السلام" شیروان و "کانون پیامبر اعظم (ص)" جاجرم نمایشنامه های خود را ثبت کردند.

 

حجت الاسلام  پاکدامن، اضافه کرد: این جشنواره در پنج محور اصلی شامل «قصص قـرآن»، «احادیث، روایات و آموزه های اخلاقی»، «نماز، جوان و جامعه»، «دین، تکنولوژی و دنیای امروز» و «ایثار و مقاومت» برگزار می شود.

 

وی همچنین گفت: بخش های "مهر"، "تئاتر کاغذی" و "تئاتر خلاق" به عنوان سه بخش اصلی این جشنواره را تشکیل می دهد و علاقمندان تا اول دی ماه سال جاری، گروه نمایشی و نمایشنامه های خود را در سامانه بچه های مسجد، شبستان هنر، رواق نمایش ثبت کرده و برای رقابت اعلام آمادگی کنند.

 

پایان/