برنامه های متفاوت و کمک های یلدایی بچه مسجدی ها در خراسان شمالی همچنان ادامه دارد
برنامه هاي متفاوت و کمک هاي يلدايي بچه مسجدي ها در خراسان شمالي همچنان ادامه دارد

برنامه های متفاوت و کمک های یلدایی بچه مسجدی ها در خراسان شمالی همچنان ادامه دارد

فعالان کانون هاي مساجد خراسان شمالي با همياري ارکان مسجد به مناسبت بلندترين شب سال، دست به دست هم دادند و لبخند همدلي را به خانواده هاي نيازمند هديه دادند که هم اکنون نيز ادامه دارد.
شناسه خبر : 53911 تاریخ انتشار : ۲ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۲۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در اقدامی همدلانه با همراهی ارکان مسجد از جمله پایگاه های مقاومت بسیج، همراهی خیرین نیک اندیش به مناسبت شب یلدا به یاری نیازمندان شتافتند و با تهیه بسته های یلدایی گرمابخش خانههای هموطنان خود در نقاط مختلف استان شدند.

 

*«غلامحسن امیری»، مدیر کانون فرهنگی هنری محبان الزهرا سلام الله علیها اسفراین از اقدام مسجدی و همت خیرین این کانون فرهنگی هنری گفت و اعلام کرد: 100 بسته معیشتی به ارزش هر کدام 300 هزار تومان در قالب  طرح "لبخند انار"  تهیه و به مناسبت شب یلدا در سفره خانواده های نیازمند قرار گرفت.

*«محمد محمدزاده قانعی»، مدیر کانون شهدای شهرک ولیعصر(عج) مسجد مسلم بن عقیل علیه السلام  شیروان در ادامه از تهیه 120بسته بسته یلدایی میوه برای خانواده های نیازمند به همت اهالی مسجد و نیکوکاران، خبر داد وافزود: برای این موضوع مبلغ 15 میلیون تومان هزینه شد.

 

*«بهنام قدسی»، رابط کانون فرهنگی هنری مسجد امام رضا علیه السلام  بجنورد به جمع آوری و تهیه 50 بسته معیشتی ویژه نیازمندان به مناسبت شب یلدا اشاره کرد و گفت: به طور میانگین برای هر بسته 300 هزار تومان هزینه شده که علاوه بر میوه گوشت، ماکارونی و خوار و بار نیز همراه داشت.

 

*حجت الاسلام «میثم بهاری»، مدیر کانون علامه امینی(ره) مسجد قدس کوی صادقیه از محلات کم برخوردار شهر بجنورد، نیز در ادامه این گزارش از تهیه و توزیع 50 بسته معیشتی به ارزش 400 هزار تومان خبر داد و اضافه کرد: این بسته ها با همکاری پایگاه بسیج مسجد و همت خیرین، تهیه و در سفره یلدایی خانواده های این محله قرار گرفت.

 

*«هما خانی»، مدیر کانون تخصصی "شهیده کمایی" از کانون های تخصصی خواهران در مساجد استان، نیز به همت بانوان  این کانون اشاره کرد و تهیه 50 بسته معیشتی با همکاری پایگاه بسیج مسجد فاطمه الزهراسلام الله علیها منطقه ملکش را اعلام کرد و  افزود: علاوه بر این بسته های یلدایی تهیه شده، مبلغ 200میلیون ریال نیز با تلاش فعالان این کانون و اهالی مسجد و مشارکت محوری یک خیر، برای تهیه مسکن یکی از نیازمندان جمع آوری و به صورت قرض الحسنه به خانواده مورد نظر در  تهیه مسکن، اهداء شد.

 

*«زهرا زرین فر»،  مدیر کانون فرهنگی هنری "عاشقان ولایت" روستای تلفیقی کوشکی ترکمن از توابع شهرستان تازه تأسیس، از برگزاری جشن یلدا ویژه دختران نوجوان این کانون همراه با قرائت و آموزش دعای توسل و اهمیت فرهنگ ایرانی و اسلامی برای دانش آموزان خبر داد و گفت: 50 بسته یلدایی نیز باهمکاری فعالان مسجدی و پایگاه بسیج  برای خانواده های نیازمند تهیه و اهداء شد.

 

*«محمدحسن حدادی»، مدیر کانون فرهنگی هنری عاشورا مسجد امام حسین علیه السلام شهر تازه تأسیس بام نیز از تهیه 700 بسته یلدایی به ارزش میانگین  100 هزار تومان بین خانواده های این شهر خبر داد.

 

*«زینب قوس و قزح»، مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه الزهرا سلام الله علیها از کانون های تخصصی خواهران در مسجد روستای تلفیقی شیعه و سنی سوخسو هاشم شهرستان مرزی راز و جرگلان ، به تهیه معیشتی ویژه شب یلدا توسط اهالی مسجد اشاره کرد و گفت: بر این اساس و به همت خیرین و همیاری ارکان مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام، 90 بسته تهیه و به دست خانواده های نیازمند این روستا رسید.

 

*«حمیده باقری»، رابط کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر علیه السلام روستای ینگه قلعه بجنورد نیز از توزیع ۸۴ بسته یلدایی و نیز خرید ۱۸۰کیلو برنج بین نیازمندان در این روستا خبر داد و گفت: این اقدام خیر مرکز نیکوکاری پیامبر اعظم(ص)، حوزه آسیه، مدرسه کوثر و پایگاه برادران شهید مطهری وپایگاه ساجده همراه فعالان کانون و اهالی مسجد بودند.

 

*«سید امیررضا  سیدی زاده»، مدیر کانون فرهنگی هنری "نسیم رحمت"مسجد امام حسن عسکری علیه السلام  بجنورد در ادامه گفت: اهالی این مسجد با همیاری خیرین دستگیر سه خانواده نیازمند شدند و با تهیه اقلام مورد نیاز لبخند را به سفره این خانواده ها هدیه کردند.

*«فاطمه صائمیان»، مدیرکانون فرهنگی هنری بقیه الله (عج) شهرک فرهنگیان بجنورد نیز  اعلام کرد: با کمک و همراهی اهالی مسجد و خیرین در مجموع تعداد ۲۰ بسته یلدایی تهیه و در بین خانواده‌ های نیازمند حاشیه شهر توزیع شد.

*«رسول نیکوییان» رابط کانون فرهنگی هنری انصار المهدی (عج) مسجد حضرت محمد رسول الله(ص) شیروان از تهیه ۱۰۰بسته معیشتی و یلدایی به نیت سلامتی و تعجیل در امر فرج امام عصر ارواحنافداه، با همراهی بچه های این مسجد در فالب گروه جهادی سردار دلها خبر داد و گفت: این بسته ها در میان خانواده های محروم منطقه توزیع شد.

*«محمد رستمی» مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد صاحب الزمان (عج) منطقه حر از مناطق کم برخوردار و آسیب پذیر بجنورد نیز حضور نونهالان و نوجوانان مسجدی را در تلاش برای کمک به نیازمندان را از ویژگی برنامه یلدایی این مسجد نام برد و گفت:  بچه های مسجد دست به دست هم در قالب قرار گاه شهید مجید قربانخانی، شهید معروف به حر شهدای مدافع حرم، 150 بسته همدلانه و یلدایی با مبلغ 13 میلیون تهیه و بپش از بسته بندی توسط کودکان و نوجوانان مسجد، به خانواده ها اهدا شد.

 

*«حسن پورثابت» مدیر کانون فرهنگی هنری رسالت مسجد امام حسن عسکری علیه السلام روستای سست اسفراین نیز از توزیع 20بسته یلدایی ویزه نیازمندان خبر داد.

*«مرضیه لطفی» مدیر کانون امام سجاد علیه السلام اسفراین از توزیع 10 بسته یلدایی به همت خیرین بین خانواده ای نیازمند محله پیرامون  خبر داد.

وی همچنین از طبخ و توزیع غذای گرم در سه شنبه هر هفته به همت خیرین در قالب سه شنبه های مهدوی توسط اهالی این مسجد خبر داد.

بر این اساس دیگر کانون ها نیز در اقصی نقاط استان خراسان شمالی با تهیه بسته های مهربانی و به سبک و سیره ائمه اطهار علیهم السلام، لبخند و شادی را به خانواده های نیازمند هدیه کردند.

 

پایان/