7 گروه نمایشی از خراسان شمالی وارد عرصه رقابت جشنواره ملی تئاتر شبستان شدند
7 گروه نمايشي از خراسان شمالي وارد عرصه رقابت جشنواره ملي تئاتر شبستان شدند

7 گروه نمایشی از خراسان شمالی وارد عرصه رقابت جشنواره ملی تئاتر شبستان شدند

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي از اعلام آمادگي هفت گروه نمايشي مسجدي و ثبت و ارسال نمايشنامه براي رقابت در نخستين جشنواره ملي تئاتر شبستان خبر داد.
شناسه خبر : 53979 تاریخ انتشار : ۵ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۰۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی با اشاره به صدور فراخوان نخستین جشنواره تئاتر شبستان ویژه فعالان این کانون ها گفت: پس از اطلاع رسانی فراخوان  این جشنواره ملی که  از سوی معاونت فرهنگی هنری ستاد کانون های مساجد کشور صادر شد، هنرمندان حوزه نمایش و فعالان مسجدی در این عرصه شناسایی و در نهایت هفت گروه از هنرمندان عرصه نمایش کانون های مساجد استان، اعلام آمادگی و متن نمایشی خود را در سامانه بچه های مسجد، ثبت کردند.

 

وی با معرفی این گروهای نمایشی ادامه داد: گروه «ققنوس» با نمایشنامه "پناهگاه" از کانون پیامبر اعظم (ص) و گروه «شهدای گمنام» با متن نمایشی "سورپرایز " از کانون امام محمد باقر علیه السلام  هر دو از شهرستان جاجرم، گروه «شهید احمدی» با نمایشنامه "قهرمان کربلا" از هنرمندان کانون حضرت قائم (عج) بجنورد  از جمله گروه هایی هستند که برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کردند.

 

حجت الاسلام پاکدامن، همچنین افزود:  دو گروه «سربازان گمنام» با نمایشنامه "مأموریت سری" با هنرنمایی برادران و «فرات» با متن نمایشی"زمان متوقف شد" با هنرنمایی خواهران مسجدی از کانون امام رضا علیه السلام گرمه نیز وارد این رقابت شدند.

 

وی گروه های «دلکوک» با نمایشنامه "سرافزار" از کانون فرهنگی هنری مشکات اسفراین و نیز  گروه «سجادیه» با متن نمایشی "پناهنده" از کانون امام سجاد علیه السلام شیروان  را نیز به این گروه های نمایشی حاضر در نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان اضافه کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در توضیحی تکمیلی برگزاری جشنواره را در پنج محور اصلی شامل «قصص قـرآن»، «احادیث، روایات و آموزه های اخلاقی»، «نماز، جوان و جامعه»، «دین، تکنولوژی و دنیای امروز» و «ایثار و مقاومت» معرفی کرد و گفت: هنرمندان می بایست تا پایان دی ماه برای بازبینی آثار نمایشی آماده شوند و آثار تولیدی گروه خود را در سامانه بچه های مسجد ثبت کنند.

حجت الاسلام پاکدامن، در خاتمه گفت: نتایج بازبینی آثار،  22 بهمن ماه، اعلام و مرحله نهایی این جشنواره نیز اسفند ماه برگزار می شود.

 

پایان/