مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار دلها در اسفراین برگزار شد
مراسم چهارمين سالگرد شهادت سردار دلها در اسفراين برگزار شد
اهالی مسجد دست به دست هم دادند؛

مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار دلها در اسفراین برگزار شد

جمع گسترده از مردم شهر اسفراين با حضور در مسجد علي ابن ابيطالب عليه السلام اين شهر، ياد و خاطره سردار بزرگ شهيد حاج قاسم سليماني و شهيد ابو مهدي المهندس را گرامي داشتند.
شناسه خبر : 54041 تاریخ انتشار : ۹ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۵۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ بچه مسجدی ها در همیاری ارکان مسجد علی بن ابیطالب علیه السلام اسفراین از جمله کانون فرهنگی هنری "ولایت" و پایگاه بسیج، مراسم چهارمین سالگرد شهادت شهید «حاج قاسم سلیمانی» و شهید «ابومهدی المهندس»، در آستانه سالروز شهادت آن سردار بزرگ، را برگزار کردند.

 

حجت الاسلام و المسلمین «سید محمد موسوی»، امام جمعه اسفراین در این مراسم، عبودیت و تکلیف گرایی و ولایتمداری از ویژگی های بارز آن شهید والا مقام برشمرد و  گفت: روحیه جهادی نه نظامی، از او فرمانده ای جهادگر و همیشه پیروز ساخت که آن سه شاخصه را رمز پیروزی می دانست.

 

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، نیز با زبان توصیه گفت: دشمنان برای تضعیف جمهوری اسلامی به این میدان چشم دوخته اند که باید با تاسی از شهدا به تکلیف خود عمل کنیم  و در این عرصه با آگاهی و انتخاب افراد شایسته سبب ناامیدی و شکست دشمن شویم.

 

چهارمین سالروز شهادت سردار دل‌ ها سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی»  به منظور بزرگداشت آن مجاهد و قدرشناسی از سال‌ها ایثار و مقاومتش در برابر دشمنان با برگزاری یادواره ، یاد و خاطره آن اسطوره ملی و شهید همرزمش سید رضی موسوی را گرامی داشتند.

 

سردار حاج «رحیم نوعی اقدم» همرزم شهید سلیمانی نیز در این مراسم معنوی و ارزشمند، با اشاره به اینکه آیا از خود پرسیده اید که این مردمی که حاج قاسم را از نزدیک ندیده و تنها اسمی از او شنیده اند، چطور عاشقانه دوستش دارند و الگو قهرمان آزادیخواهان نه فقط ایران بلکه در عرصه جهانی شده، دلیلش چیست؟ گفت: تنها دلیلش "قهرمان ِخدایی بودن " حاج قاسم است و او را خدا عزیز کرده و چراغ راهِ رسیدن و پیمودن راهِ حسین علیه السلام، قرار داده است.

 

وی در ادامه خطاب به تلاش گران  و فعالان حوزه مسجد و فرهنگ و دغدغه مندان توصیه کرد: آنهایی که می خواهند در این عرصه تأثیرگذار شوند،  باید خدایی باشند و برای این موضوع تلاش کنند که این مسیر حاج قاسم سلیمانی بود.

 

 این مراسم که برگزاری غرفه های نمایش و فروش کتاب، بیان نکات دینی و رفع شبهات و نمایشگاه شهدا همراه بود، با مداحی کربلایی «محمد معاذاللهی» ادامه داشت  و شرکت کنندگان هر کدام با سربند های یا فاطمه الزهرا سلام الله علیها و میزبانی از پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام،  برای سردار دلها و نیز شهید سید رضی موسوی عزاداری کردند.

 

پایان/