بیش از 3میلیارد ریال از برنامه های کانون های مساجد خراسان شمالی حمایت شده است/اجرای سه طرح بزرگ استانی و ملی
بيش از 3ميليارد ريال از برنامه هاي کانون هاي مساجد خراسان شمالي حمايت شده است/اجراي سه طرح بزرگ استاني و ملي
از ابتدای سال تاکنون؛

بیش از 3میلیارد ریال از برنامه های کانون های مساجد خراسان شمالی حمایت شده است/اجرای سه طرح بزرگ استانی و ملی

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي خبر داد: از ابتداي سال تاکنون و در 9 ماه گذشته، بيش از 3 ميليارد ريال از کانون هاي اين استان در قالب فعاليت هاي مختلف حمايت شده است.
شناسه خبر : 54071 تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۵۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛  «حبیب الله پاکدامن»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در گزارشی به فعالیت های انجام شده و حمایت از کانون ها از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد و گفت: مبلغ 3میلیارد و 315 هزار و 500 ریال از کانون در قالب فعالیت های مختلف و اجرای برنامه ها و طرح های مختلف حمایت شده است.

وی اضافه کرد: این مبلغ با تدوین طرح های فرهنگی از سوی استان، ستاد کانون مساجد کشور و همچنین برنامه های انجام شده به صورت مشارکتی با نهاد های مختلف از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تأمین شده است.

 

وی در ادامه توضیحی در این باره داد و ضمن تشریح مبلغ اعلام شده فوق،  افزود:  راه اندازی و سرانه حمایتی کانون های جدیدالتاسیس از ابتدای سال 120 میلیون ریال بود و نیز تجهیر کتابخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان که چهار کانون با اقلام کتابخانه ای از قبیل قفسه و میز و صندلی مطالعه، کتاب فایل اداری با اعتبار 400میلیون ریال حمایت شده است.

 

حجت الاسلام پاکدامن از مبلغ فوق یک میلیارد و 200 میلیون تومان از طریق اجرای طرح استانی "زندگی  پویا" با محوریت آموزش مهارت های زندگی و تحکیم بنیان خانواده، اختصاص یافته  که این طرح تا به توسط  40 کانون با برگزاری 61 کارگاه  انجام گرفته است.

 

وی همچنین اجرای طرح پالایش کتاب با جمع آوری و فروش کتاب های فرسوده و جایگزین کردن کتاب های جدی و مورد نیاز کانون ها و حمایت از کتابخانه ها را نیز نام برد و گفت: در این باره تا کنون مبلغ350میلیون550هزار ریال، به کانون ها اختصاص داده شده و از این طریق حمایت هایی صورت گرفته است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، اضافه کرد: از ابتدای سال مبلغ 420 میلیون ریال نیز با اجرای برنامه های قرآنی، فعالیت های اوقات فراغت درقالب طرح مسجد، کانون نشاط و نیز مناسبت های ملی و مذهبی به حساب کانون های فعال در این برنامه ها، واریز شده است.

 

حجت الاسلام پاکدامن، در بخشی دیگر به ادامه توضیحات خود در این باره، به تولید دو مستند تلویزیونی پنج دقیقه ای با عناوین  "وقتی مهربانی جای قفسه های خالی را پر می کند" و "خانه دوست"  از فعالیت کتابخانه ای و نیز اوقات فراغت و معرفی 6 کانون فرهنگی هنری مسجد استان اشاره کرد و گفت: مبلغ 120میلیون ریال نیز از این طریق هزینه و از کانون ها حمایت شده است.

 

وی تکریم خانواده شهدا و تقدیر از فعالان کانون ها در قالب های برنامه ها مختلف و مناسبت ها، اعزام کاروان شادی در ایام عید غدیر با همکاری کانون ها و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را نیز اضافه کرد و گفت:  700میلیون ریال در این باره از کانون ها حمایت شد و برنامه های متنوع با محوریت مسجد و با همکاری فعالین مسجدی به اجرا در آمد.

 

حجت الاسلام پاکدامن،  در خاتمه به مصوبه سفر هیئت دولت به استان خراسان شمالی و تصویب 30میلیارد ریال اعتبار تعمیر و تجهیز کانون ها اشاره کرد و گفت: از این مبلغ مصوب شده، اعتبار 12میلیارد ریال مراحل تخصیص آن انجام شده و قرار است به زودی به کانون های استان اختصاص یابد.

 

وی تأسیس کانون ها، تشکیل هسته های کتابخوانی، تولید مستند تلویزیونی از فعالیت 4 پایگاه های قرآنی در کانون های استان، اجرای طرح زندگی پویا و نیز پالایش کتاب، تجهیز کتابخانه کانون های مساجد استان و استقرار سینما سیار و نمایش فیلم در مناطق  محروم و روستایی و البته فاقد سینما، از جمله برنامه هایی است که پس از این اجرا خواهد شد.

پایان/