عرضه اقدامات حوزه زن و خانواده کانون های مساجد خراسان شمالی در نخستین رویداد ملی جامعه پرداز
عرضه اقدامات حوزه زن و خانواده کانون هاي مساجد خراسان شمالي در نخستين رويداد ملي جامعه پرداز
دوشنبه 18 دی ماه، آغاز شد؛

عرضه اقدامات حوزه زن و خانواده کانون های مساجد خراسان شمالی در نخستین رویداد ملی جامعه پرداز

فعاليت هاي چهار کانون فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي از دوشنبه ۱۸ دي ماه جاري در نخستين رويداد ملي جامعه پرداز با هدف هم افزايي و تبادلي فرهنگي در حوزه زن و خانواده، عرضه شد.
شناسه خبر : 54278 تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۳:۲۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ رویداد ملی جامعه پرداز امروز، دوشنبه 18 دی ماه  فعالیت خود را با هدف تقویت کنشگران فرهنگی حوزه زن و خانواده در بجنور مرکز اتان خراسان شمالی آغاز کرد که فعالیت های 4 کانون فرهنگی هنری مجد اتان در این رویداد با حضور مدیران این کانون ها توضیح و تبیین شد.

 

کانون های فرهنگی هنری "مشکات" مسجد صاحب الزمان عجل الله تعالی فرج الشریف و "محبان الزهرا سلام الله علیها"  هر دو از اسفراین، کانون "رمضان" مسجد امام حسین علیه السلام بجنورد و کانون مسجد امام رضا علیه السلام شهرستان گرمه فعالیت های خود را در سه محور برگزاری این رویداد شامل هویت زن، خانواده و جمعیت برای کنشگران فرهنگی حاضر در این رویداد، معرفی کردند.

مقابله با آسیب های اجتماعی و اقدامات همدلانه در رفع محرومیت های محلات و مناطق و تلاش برای تحکیم بنیان خانواده و وقوع ازدواج های آگاهانه و موفق، موضوع واسطه گری و نیز پیشگیری از طلاق، برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و جهاد تبیین و بصیرت افزایی و آموزش مهارت های زندگی از جمله مهمترین اقدامات معرفی کانون های مساجد حاضر در این رویداد می توان نام برد.

مدیران  کانون های مساجد دعوت شده در این برنامه بزرگ فرهنگی، در دو قالب نمایشگاهی و میزهای گفتگو و نیز برگزاری کارگاه و مسئله محور ازواج، جمعیت وطلاق و ارائه راهکارهایی در خصوص محورهای برگزاری آن توسط اساتیدی، ضمن بیان ایده ها و تجربه های خود، از فضای آموزشی در روز اول برنامه فوق بهره مند شدند.

 

برخلاف مرسوم برنامه هایی از این دست که قالب نمایشگاه با بازدید عمومی همراه است، این بار به جای عرضه عمومی، مدیران کانون ها و موسسات و فعالان فرهنگی حاضر، در کنار یکدیگر در جریان برنامه های دیگر نهاهای شرکت کننده در این رویداد قرار گرفتند و بدون حضور عموم، تجربیات و ایده های خود را با هدف هم افزایی و رسیدن به ایده های نو به اشتراک گذاشتند.

 

حجت الاسلام  و المسلمین «رضا نوری» نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام علی گودرزی، دبیر رویداد جامعه پرداز کشور، حجت الاسلام «رضا رویت» مدیر عامل بنیاد ملی خانواده به همراه تنی چند از مسئولان استانی ضمن حضور در مراسم افتتاحیه، از نمایشگاه و قالب عرضه فعالیت های کانون های مساجد و نیز موسسات و فعالان فرهنگی حاضر در این رویداد بازدید کردند.

 

این رویداد تا بعداز ظهر سه شنبه 19دی ماه جاری  ادامه دارد.