رویداد ملی جامعه پرداز؛ از بازدید و همراهی برخی مسئولان کشوری تا تجلیل از فعالان کانون مسجد استان
رويداد ملي جامعه پرداز؛ از بازديد و همراهي برخي مسئولان کشوري تا تجليل از فعالان کانون مسجد استان
خراسان شمالی؛

رویداد ملی جامعه پرداز؛ از بازدید و همراهی برخی مسئولان کشوری تا تجلیل از فعالان کانون مسجد استان

نخستين رويداد ملي جامعه پرداز در استان خراسان شمالي با عرضه و اشتراک گذاري ظرفيت هاي فرهنگي در حوزه زن و خانواده، حضور فعال کانون هاي مساجد اين استان و نيز تجليل از مديران اين کانون ها در کنار جمعي از فعالين، به کار خود پايان داد.
شناسه خبر : 54308 تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۰:۰۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ چهار کانون فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی که با هدف عرضه اقدامات و تلاش های صورت گرفته خود در حوزه زن و خانواده و به اشتراک گذاری این تلاش ها و قابلیت ها با دیگر فعالان فرهنگی و موسسات، دوشنبه و سه شنبه،  هجدهم و نوزدهم دی ماه،  در نخستین رویداد ملی جامعه پرداز، حضور فعال داشتند، روز پایانی این رویداد را با نتایج مؤثر و تعامل های سازنده پشت سر گذاشتند.

 

کانون ها دراین رویداد که به شکل نمایشگاهی و کارگاهی برنامه  ریزی و اجرا شد، روز دوم را با تعامل و انعقاد تفاهم نامه با تعدادی از موسسات در حوزه آموزش و ترویج فرهنگ ازدواج آگاهانه و آسان، برگزاری طرح های گردشگری و اردویی ویژه زوج های جوان و نیز آموزش مهارت های زندگی به دختران  و مادران شکل دادند.

حجت الاسلام «مهدی متقی فر» مدیرکل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در ساعات اولیه در نمایشگاه رویداد ملی جامعه پرداز خراسان شمالی حضور یافت  و از فعالیت های کانون های مساجد حاضر در این رویداد بازدید کرد و تلاش ها و اقدامات خودجوش مسجدی این کانون ها را در حوزه های مختلف از جمله پیشگیری از آسیب های اجتماعی و نیز ارتقاء  و ترویج فرهنگ ازدواج و تحکیم بنیان خانواده، قابل تحسین دانست و از آن اعلام حمایت کرد.

 

برنامه های روز دوم با بررسی 53 تفاهم نامه  منعقد شده موسسات و کانون های مساجد حاضر، روندی آموزشی و کارگاهی پیدا کرد و مدیران مؤسسات در این خصوص توضیحاتی اجمالی ارائه کردند.

مراسم اختتامیه، پایان این رویداد دو روزه بود که از «زهرا براتی»، مدیر کانون فرهنگی هنری "مشکات" مسجد صاحب الزمان عجل الله تعالی فرج الشریف اسفراین، «رسول متین» مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد"امام رضا علیه السلام" گرمه، «غلامحسن امیری» مدیر کانون فرهنگی هنری "محبان الزهرا سلام الله علیها" اسفراین و نیز «محمد رحیمی» مدیر کانون فرهنگی هنری "رمضان" مسجد امام حسین علیه السلام بجنورد  در جمع فعالین معرفی و با حضور مدیرکل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت و جوانان، تندیس قدردانی دریافت کردند.

 

گفتنی است، مدیر کانون فرهنگی هنری "رمضان" بجنورد، به دلیل همراهی خانواده و نیز تلاش ها برای اهمیت توجه به افزایش جمعیت و فرزندآوری، از سوی برگزار کنندگان با دریافت هدیه هزینه سفر زیارتی سه روزه به  مشهد مقدس، تشویق و تقدیر شد.

 

یادآوری می شود؛ رویداد ملی "جامعه پرداز" با هدف گردهم آیی،  تجمع و هم افزایی کنشگران حوزه زن، خانواده و فرزندآوری در سه محور جمعیت، خانواده و هویت زن، در مجتمع فرهنگی ایثار شهرستان بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برگزار شد.

پایان/

 

پایان/