جوانان مسجدی بجنورد، به یاد حُرّ شُهدای مدافع حرم، شبی شهدایی رقم زدند
جوانان مسجدي بجنورد، به ياد حُرّ شُهداي مدافع حرم، شبي شهدايي رقم زدند
به همت کانون صاحب الزمان(عج) بجنورد؛

جوانان مسجدی بجنورد، به یاد حُرّ شُهدای مدافع حرم، شبی شهدایی رقم زدند

يادواره شهداي محله حر و سالگرد شهادت شهيد والامقام "مجيد قربانخاني" معروف به حر شهداي مدافع حرم توسط نوجوانان و جوانان مسجد صاحب الزمان عجل الله تعالي فرج الشريف بجنورد برگزار شد.
شناسه خبر : 54374 تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۰:۱۱

به گزارش روابط ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ مسجد صاحب الزمان عجل الله تعالی فرج الشریف، در منطقه حر؛ نبش دوازدهمین کوچه، در خیابانی که یکی از محله های حاشیه و آسیب پذیر شهر بجنورد   است، با همه این توصیف ها، آسمان پر ستاره ای دارد و هر گوشه اش نوجوان و جوانی که به عشق شهید شدن مثل "شهید مجید"(همه شان اینطور در قالب کلمات و گفتگو و قلبا صدایش می زنند)، می درخشد، آنها در مسجد گرد هم آمدند و دست به دست هم دادند و  توی یک صف سینه زدند و می خواهند مثل شهدا زندگی کنند.

 

این نوجوانان چند سال پیاپی است که الگویشان شده شهید قربانخانی و هر طور شده اراده هایشان را کنار هم می چینند و در سالروز شهات آن جوان قهرمان مدافع حرم، مراسم یادواره و سالگرد آن شهید و شهدای محله حر را برگزار  می کنند.

 

«محمد رستمی» مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد صاحب الزمان عجل الله تعالی فرج الشریف محله حر بجنورد، با عنوان اینکه صفر تا صد برگزاری یادواره  بر دوش اراده و عشق نوجوانان و جوانان این محله و مسجد بود،  گفت: بچه های مسجد امسال، هشتمین سالگرد شهادت آن شهید والامقام را برگزار کردند و مسجد را مهیای این برنامه ارزشمند کردند.

 

بچه های مسجد پیش از این همراه و هم اراه، در پارک همجوار مسجد بنای یادبود شهدای محله و شهید مجید قربانخانی را بنا کردند و فضای پارک که پیش از این فضایی برای حضور افراد ناشایست بود، هم اکنون فضایی معنوی اتصال و تمسک به شهدا و محافل گرامیداشت مناسبت های مذهبی شده است.

 

همچنین علاوه بر همت جمعی در برگزاری یادواره این نوجوانان همراه هم قرارگاه شهید مجید قربانی را با محوریت کانون مسجد راه اندازی کردند و همه تلاش خود را برای ارتقاء فرهنگ محله و مقابله با آسیب های موجود در این منطقه را بکار می برند.

 

پایان/