سینما سیار، بچه های روستای دشت را برای نخستین بار به سینمای محلی برد و ذوق زده کرد
سينما سيار، بچه هاي روستاي دشت را براي نخستين بار به سينماي محلي برد و ذوق زده کرد
در شهرستان گرمه؛

سینما سیار، بچه های روستای دشت را برای نخستین بار به سینمای محلی برد و ذوق زده کرد

فيلم انيميشن«بچه زرنگ»، براي بچه هاي روستاي دشت از توابع شهرستان گرمه با استقرار سينما سيار در مسجد امام رضا عليه السلام، اکران شد.
شناسه خبر : 58962 تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۴۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ بچه هاي روستاي دشت از توابع شهرستان گرمه  استان خراسان شمالي براي نخستين بار، سینما رفتن را در محل زندگی و همراه دوستان خود تجربه کردند.

 

به قول مدیر مدرسه که می گفت: بچه ها برای این اکران آنقدر هیجان داشتند که  برخی از شوق و هیجان، شب گذشته نخوابیدند تا بیایند سینما!

انیمیشن بلند سینمایی «بچه زرنگ»، به همت کانون "بعثت" مسجد امام رضا علیه السلام روستای دشت از توابع شهرستان گرمه  برای کودکان و نوجوانان این روستا اکران شد.

در این اکران که با استقرار سینما سیار از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان صورت گرفته بود، بیش از 50 کودک و نوجوان پای تماشای  انیمیشن بچه زرنگ نشستند.

نزدیک به یکسال است که سیستم سینما سیار با پی گیری های ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی و هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان با هدف محرومیت زدایی و بسط عدالت فرهنگی، از سوی دفتر انجمن سینمای جوان و معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان سپرده شده است.

 

تاکنون علاوه بر شهرهای فاقد سینمای استان، درمناطق محروم و مرزی برخی روستاها فیلم هایی همچون غریب، لوپتو، مصلحت و"دسته دختران" در مناسبت های مختلف اکران شده است.

 

پایان/