لشکر فرشته ها، در منطقه مرزی خراسان شمالی پای سجاده بندگی نشستند
لشکر فرشته ها، در منطقه مرزي خراسان شمالي پاي سجاده بندگي نشستند
همزمان با میلاد جواد الائمه(ع)؛

لشکر فرشته ها، در منطقه مرزی خراسان شمالی پای سجاده بندگی نشستند

تات، ترک، ترکمن و کرد؛ جشن تکليفي از لطافت رنگ هاي زندگي را در خودش شکل داده بود و دوربين ميان صف ها مي چرخيد؛ رديف به رديف را تصوير لبخند و شورِ تورهاي صورتي و چادر سفيد، پوشانده و نظم مي داد و مسير پرنده ها را در پرواز شماره يک امام علي عليه السلام، روشن مي کرد.
شناسه خبر : 59255 تاریخ انتشار : ۲ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۲۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ فرشته های 9 ساله در مناطق مرزی راز و جرگلان، در مراسمی به میزبانی اهالی مسجد حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام شهر غلامان، ورود به دنیای بندگی حضرت احدیت را  همزمان با میلاد دردانه شمس طوس، حضرت امام جواد علیه السلام و در آستانه سالروز ولادت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام جشن گرفتند.

 

هوای آفتابی و کوهستان پز برق نورهای راهی روشن بود، آن خانه های روستایی که تیر چوبی و کاهگل توی معماری جاده نشانده بودشان هم با وجود  نفوذ رگه های شهر نشینی و تیر آهن و بتن،  کمابیش به چشم می خورد و دست تماشا را گرفته بود و پیشتازی می کرد.

 

روستاها یکی پس از دیگری پشت پیچ و خم جاده و فرعی های ِدسترسی و عبور، گم می شد.

تصاویر شهدا اولین نمای شهر بین کوهستانِ بی برف اما زمستانی بود. بخش غلامان  که حالا در شهری تازه متولد شده، داشت رشد می کرد؛ مسیرهای خیابان کشی شده در کنار کوچه های خاطر آسوده، مغازه هایی با فروش اجناس مختلف، میدان و چهار راه و چراغ راهنما ....

مسجد نبش خیابان بود، بنایی با کاشی های آبی و فیروزه ای معروف  بر زمینی بنا شده بود که  درسال 1305 توسط دو برادر خیر، وقف شده بود و پس از انقلاب  نیز توسعه یافته و از نو تا همین سال های اخیر، بخش هایی از آن را خیرین ساختند.

تورهای صورتی و بادکنک های مراسم، علاوه بر میزبان ها، انگار به مدعوین خوش آمد می گفت، پرچم های ایران اسلامی با دست های کوچک  دختران  نوجوان به اهتزاز درآمده بود و روی نور رد شده از شمعدانی پنجره می درخشید.

تات، ترک و ترکمن و کرد؛ جشن تکلیفی از لطافت رنگ های زندگی را  در خودش شکل داده بود، دوربین میان صف ها می چرخید؛ ردیف به ردیف  را تصویر لبخند و شور تورهای صورتی و چادرهای سفید پوشانده و نظم بخشیده بود و مسیر پرنده های آماده پرواز را در پرواز شماره یک امام علی علیه السلام نشان می داد.

توی این آسمان پرنده هایی با سربند و لباس زیبای ترکمنی هم نشسته بود و با همکلاسی هایشان دست به سینه و مطیع اولین سرود بندگی  الهی را در نغمه جشن تکلیف می خواندند.

همه دست به دست هم داده بودند؛ آموزش و پرورش و معاونت پرورشی آن در شهرستان راز و جرگلان، ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی نیز پای کار این مراسم زیبا به یاری مدیر و معلم های مدرسه شهید نظری و جشن تکلیف کلاس سومی هایش آمده بودند.

 

برنامه را حجت الاسلام فرخ نژاد، از اساتید تربیتی کودک و نوجوان استان همراه همکاران خلاقش با دو عروسک گندم و شیطان،  به سمت شادی و مسابقه و آگاهی پیش برد و جوایزی هم به 9 ساله های حاضر اهدا کرد.

حجت الاسلام »علی ابراهیمی» امام جمعه غلامان از مهمان این برنامه بود که توجه به یادگیری احکام، احترام به پدر و مادر، و عمل به تکلیف دینی را به فرشته های تازه مکلف شده توصیه کرد.

 

«مصطفی حسن زاده» فرماندار شهرستان راز و جرگلان، «علی مختاری نژاد»، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز مهمانان دیگر بودند که میکروفن به دست گرفتند و به دختران دانش آموز حاضر رسیدن به سن تکلیف را تبریک گفتند و عمل به تکلیف دینی در کنار تکالیف اجتماعی و سیاسی از جمله احترام به پدر و مادر، حضور در راهپیمایی 22 بهمن و ترغیب بزرگترها به شرکت در انتخابات پیش رو را مورد توجه قرار دادند.

 

فرشته ها همراه دوستانشان وارد فرودگاه مسجد شدندف مادرانشان با بوسه بدرقه شان کردند، و آنها دسته جمعی با پرواز امام علی علیه السلام و تمسک به ائمه اطهار علیهم السلام به آسمان اطاعت و سرسپردگی الهی رهسپار شدند، مقصد سرزمین سعادت انسانی بود.

 

سجاده سفید و صورتی، مهر و تسبیح و کیکی که جشن را به دست صاحبان اصلی اش سپرد و پیمان نامه ای در دل های شان در صف نماز جماعت  امضا کردند.

 

پایان/