همایش مروجان کتابخوانی مناطق کشور میزبان اهالی مسجد خراسان شمالی
همايش مروجان کتابخواني مناطق کشور ميزبان اهالي مسجد خراسان شمالي

همایش مروجان کتابخوانی مناطق کشور میزبان اهالی مسجد خراسان شمالی

مدير کانون فرهنگي هنري "معراج السعاده" مسجد امام حسن مجتبي عليه السلام روستاي بزنج اسفراين، به عنوان يکي از مروجان و فعالين کتابخواني به همايشي ملي، با هدف آموزش بيشتر راهکارهاي ترويج فرهنگ مطالعه دعوت شد.
شناسه خبر : 59263 تاریخ انتشار : ۲ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۶:۲۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ «هاجر قادری»، مدیر کانون فرهنگی هنری "معراج السعاده" مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام روستای بزنج اسفراین، نخستین همایش مروجان کتابخوانی مناطق کشور رفت و به مدت دو روز در کارگاه ها و جلسات آموزشی آن حضور یافت.

 

این همایش یکشنبه و دوشنبه؛ اول و دوم بهمن ماه جاری با حضور با حضور «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «یاسر احمدوند» معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «علی رمضانی» مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، «مهدی رمضانی» دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی، حجت‌الاسلام «کمال خداداده»، رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و «اسماعیل جانعلی‌پور»، مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز جمعی از مدیران ستادی و استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه برگزار شد.

 

همچنین  در این همایش بیش از 200  تن از فعالان کتابخوانی کشور که اغلب از طراحان و برگزیدگان 9 دوره برگزاری جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران و اهالی 100 روستای کشور  بودند، برای تبادل تجربه و آموزش بیشتر حضور داشتند.

 

تکنیک‌هایی برای علاقه‌مندی کودکان به کتابخوانی، تفاوت های مطالعه و کتابخوانی، شیوه های معرفی کتاب از اهم مطالب آموزش داده در این همایش و برنامه های کارگاهی آن می توان نام برد.

 

علاوه بر صدور گواهی حضور در همایش و چهارکارگاه برگزار شده، مبلغ پنجاه‌ میلیون تومان بن خرید کتاب برای روستاها برگزیده  ۹ دوره برگزاری جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران نیز تعلق گرفت.

 

گفتنی است است روستاهای بزنج، قلعه خان، دشت، زوارم، اسفیدان، ارکان و طبر از استان خراسان شمالی با تلاش و فعالیت های مدیران کانون های مساجد فعال در این روستاها و ارائه طرح هاو برنامه های ارزشمند در جهت نشر فرهنگ مطالعه در ای مناطق در چند دوره پیاپی، عنوان روستای دوستدار کتاب ایران را کسب کردند و برای استان افتخار آفریدند.

 

پایان/