کانون های مساجد خراسان شمالی مهیای میزبانی از معتکفین شدند
کانون هاي مساجد خراسان شمالي مهياي ميزباني از معتکفين شدند

کانون های مساجد خراسان شمالی مهیای میزبانی از معتکفین شدند

فعالان کانون هاي فرهنگي هنري در برخي مساجد شهري و روستايي استان خراسان شمالي آماده پذيرايي از معتکفان ايام البيض ماه رجب شدند.
شناسه خبر : 59368 تاریخ انتشار : ۳ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۱۵

به گزارش ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان خراسان شمالی آماده میزبانی از برنامه های اعتکاف و معتکفین ایام البیض ماه مبارک رجب شدند و با طراحی فعالیت های متنوع از این فرصت معنوی ارزشمند بهره می برند.

 

بانوان فعال در مساجد با همیاری امام جماعت و ارکان هر مسجد  پس از فراخوان و ثبت نام از اقشار مختلف، دست به دست هم داده اند و فضای پذیرایی از معتکفان را مهیا می کنند، از غبارروبی فضای مسجد و تا مهیا سازی آشپزخانه و شست و شوی ظروف پذیرایی و دیگ های طبخ  افطاری و سحری هاف نسب پوستر و کتیبه ها متناسب و پلاکارد های معرفی مکان ها، همت کردند و آماده شدند.

 

تدارک برنامه های فرهنگی بخش اصلی دیگر است، برگزاری جشن میلاد مولای متقیان،  حضرت علی علیه السلام آغاز گر برنامه های سه روز معتکفین در مساجد است که در قالب برنامه های جشن و تقدیر از فعالان فرهنگی و برنامه های ویژه برای دانش آموزان و تدارک جشن تکلیف را می توان از اهم این برنامه ها نام برد.

کارگاه "زندگی پویا" و آموزش مهارت های زندگی ویژه معتکفین دانش آموز از دیگر برنامه های ویژه تدارک دیده شده در ایام اعتکاف است، که به درخواست کانون ها و از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی برگزار می شود.

 

مسابقه کتابخوانی از کتاب "حکمت های نهج البلاغه"، برگزاری نشست های تفسیر قرآن و سبک زندگی اسلامی، نشست کتابخوانی طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کریم، برگزاری نمایشگاه پوستر با موضوع عفاف و حجاب از دیگر برنامه های ایام اعتکاف به میزبانی کانون های فرهنگی هنری در مناطق شهری و روستایی استان خواهد بود.

 

میزبانی از اعتکاف خانوادگی توسط فعالان کانون نسیم رحمت  مسجد امام حسن عسکری علیه السلام، برای نخستین بار، و راه اندازی پویش خرید نهج البلاغه و برگزاری نشست های فرهنگی نهج البلاغه خوانی و تلاوت قرآن  را نیز می توان در این برنامه ها گنجاند.

 

اکران فیلم "اخت الرضا" ویژه معتکفین، برگزاری نمایشگاه کتاب و همچنین مسابقات فرهنگی برنامه های دیگر ایام اعتکاف خواهد بود.

 

پایان/

 

*کانون فرهنگی هنری مسجد حجت ابن الحسن بجنورد:

*تلاش های بانوان کانون فرهنگی هنری فاطمه الزهرا (س) و شهدای شهرک ولیعصر(عج) در آماده سازی 

 مسجد مسلم بن عقیل علیه السلام شیروان: