وحدت نوجوانان شیعه و سنی در قاب زیبای اعتکاف نشست
وحدت نوجوانان شيعه و سني در قاب زيباي اعتکاف نشست
به همت دو کانون مسجد خراسان شمالی؛

وحدت نوجوانان شیعه و سنی در قاب زیبای اعتکاف نشست

دو کانون فرهنگي هنري مسجد در دو روستاي تلفيقي شيعه و سني از توابع استان خراسان شمالي ميزبان نوجوانان شيعه و سني همراه هم در مراسم معنوي اعتکاف، شد.
شناسه خبر : 59646 تاریخ انتشار : ۷ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۳۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ نوجوانان شیعه و سنی  در برخی نقاط استان خراسان شمالی، در ایام اعتکاف امسال به همت دو کانون فرهنگی هنری در دو روستا، در کنار هم، همدلانه و یکدل معتکف شدند.

 

کانون فرهنگی هنری «شهید براتعلی حیدری»، مسجد حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام، روستای تلفیقی شیعه و سنی سوخسو هاشم از توابع شهرستان مرزی راز و جرگلان میزبان پسران نوجوان معتکف شد.

 

 

نوجوانان روستای تلفیقی سوخسو هاشم از توابع شهرستان مرزی راز و جرگلان، برادرانه و مومن در کنار هم به مسجد حضرت ابوالفضل العباس این روستا آمدند و با تلاش های مدیر کانون شهید "رستمعلی حیدری" معتکف شدند.

 

حجت الاسلام  «امیر افضلی»، روحانی مستقر روستا با برگزاری حلقه معرفتی، اعتقادی و نشست اخلاقی، بیان احکام، دوزهمی تلاوت  قرآن، ادعیه خوانی و برگزاری مسابقات قرآنی و فوتبال دستی چراغ این محفل عابدانه نوجوانان را گرم و روشن نگه داشته و پذیران معتکفان نوجوان در مسجد است و اعتکافی زیبا از تلفیق حضور نوجوانان شیعه و سنی در روستای مرزی سوخسوهاشم رقم خورد.

 

مسجد امیرالمومنین علیه السلام روستای تلفیقی کوشکی ترکمن از توابع شهرستان تازه تأسیس مانه دیگر میزبان نوجوانان معتکف بود که  به همت بانوان فرهنگی و بادغدغه و کانون "عاشقان ولایت" در این مسجد میزبان دختران نوجوان، در ایام درخشان ماه رجب شد.

 

برگزاری جشن تکلیف دختران  9 ساله شیعه و سنی در کنارهم، قرائت زیارت عاشورا، محفل قرآن و اعمال و دعاهای ذکر و توصیه شده ویژه ایام البیض ماه مبارک رجب،  تشکیل حلقه کتابخوانی با مطالعه دسته جمعی کتاب زندگی چهار معصوم علیهم السلام و فصل زندگینامه امیرالمومنین علیه السلام  از اهم برنامه های میزبانی این کانون از دختران نوجوان که برخی همراه مادرانشان در این مراسم حضور دارند، میتوان نام برد.

 

پایان/