تلفیقی از اراده و معنویت؛ میزبانی کانون های مساجد از معتکفین و سه روز در بهشت
تلفيقي از اراده و معنويت؛ ميزباني کانون هاي مساجد از معتکفين و سه روز در بهشت
در خراسان شمالی؛

تلفیقی از اراده و معنویت؛ میزبانی کانون های مساجد از معتکفین و سه روز در بهشت

فعالان کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي با اجراي برنامه هاي مختلف همپاي اهالي مسجد، پذيراي معتکفيني از اقشار مختلف بويژه نوجوانان شيعه و سني در کنار هم شدند و مساجد را روشني بخشيدند.
شناسه خبر : 59660 تاریخ انتشار : ۷ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۱۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ آمدند تا سه روز را سر بر شانه خدا بگذارند و در آغوش گشوده مساجد، جملات تازه ای را با خدای مهربان درمیان بگذارند، حرف هایی ناگفتنی که شنونده اش خدا بود و قلب هایی که آماده پذیرفتن رحمت الهی شد؛ سه روز را معتکف و گوشه نشین مسجد شدند و فارغ از سودای جهان، پای محراب و منبر مسجد جهانی تازه و مطهر ساختند.

فعالان کانون های مساجد از جمله بانوان پر تلاش، فضای مسجد را برای پذیرایی از معتکفین و عابدان درگاه الهی آماده کردند و چپذیرای مهمانان شدند، سحرگاه و غروب و نماز جماعت ظهر عصر، برنامه های مختلفی که حرمت، آموزش و آگاهی را برای پرندگان نشسته در مسجد، هدیه آورده بود و کنار کتاب دعا و قرآن و مفاتیح می نشست.

فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی همپای دیگر اهالی مسجد، فرصت سه روزه  معنوی اعتکاف را غنیمت دوستی و تلاش دانستند و با تدارک برنامه های فرهنگی و هنری از جمله محافل قرآنی، نشست های بصیرتی و گفتمان های دینی و علمی، حلقه های دوستی با کتاب و مطالعه دسته جمعی و برگزاری نمایشگاه  میزبان معتکفان ماه رجب شدند.

 

یکی از این زیبایی ها کانون فرهنگی هنری «شهید براتعلی حیدری»، مسجد حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام، روستای تلفیقی شیعه و سنی سوخسو هاشم از توابع شهرستان مرزی راز و جرگلان است با میزبانی از پسران نوجوان معتکفی که برادرانه و مومن در کنار هم میهمان سه روزه مسجد شدند.

 

به گفته «مجتبی خوشحال» مدیر این کانون حجت الاسلام  «امیر افضلی»، روحانی مستقر روستا با برگزاری حلقه معرفتی، اعتقادی و نشست اخلاقی، بیان احکام، دورهمی تلاوت  قرآن، ادعیه خوانی و برگزاری مسابقات قرآنی و فوتبال دستی چراغ این محفل عابدانه نوجوانان را گرم و روشن نگه داشته و پذیران معتکفان نوجوان شیعه و سنی در مسجد شد و اعتکافی زیبا از تلفیق حضور نوجوانان شیعه و سنی در روستای مرزی سوخسوهاشم رقم خورد.

 

*«زهرا زرین فر»، مدیر کانون فرهنگی هنری "عاشقان ولایت" روستای کوشکی ترکمن از توابع شهرستان تازه تأسیس مانه  به تلاش ها و میزبانی بانوان  فعال این مسجد در ایام البیض ماه رجب از دختران و مادران معتکف اشاره کرد و گفت: مراسم اعتکاف با جشن تکلیف دختران نوجوان شیعه و سنی در کنار هم آغاز شد و برنامه هایی دیگری همچون نشست کتابخوانی و خوانش کتاب زندگی چهارده معصوم فصل مربوط به زندگینامه امیر المومنین علیه السلام ویژه دختران نوجوان و محفل انس با قرآن و قرائت زیارت عاشورا  نیز برگزار شد.

 

*«سیدامیر رضا سیدی زاده»، مدیر کانون فرهنگی هنری نسیم رحمت مسجد امام حسن عسکری علیه السلام بجنورد از میزبانی نخستین اعتکاف خانوادگی در این مسجد خبر داد و گفت: خداروشکر با همیاری اهالی مسجد و جوانان و بزرگترهای مسجد میزبان خانواده مولودی و دورهمی قرآن، نشست بصیرتی حلقه های معرفتی  و دعوت از سخنرانان  ویژه از اهم بررنامه های اعتکاف در این مسجد می توان نام برد.

 

*«جواد غلامی»، مدیر کانون فرهنگی هنری الغدیر  مسجد صاحب الزمان (عج) شهر ایور از توابع شهرستان گرمه نیز در این باره به زیبایی مراسم اعتکاف و شیرینی میزبانی از معتکفین اذعان کرد و گفت: خوشبختانه میزبان 180 تن از معتکفین خواهر و برادر بودیم و که از این میان 110 معتکف از دانش آموزان و نوجوانان مسجدی بودند.

 

*«رضا جواهری» مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد انقلاب بجنورد نیز از برنامه های فرهنگی ویژه اعم از سخنرانی و مولودی و مرثیه خوانی در همراهی و میزبانی از معتکفین بجنوردی خبر داد و گفت: 250تن از برادران معتکف بجنوردی در این مسجد به دعا و نیایش پرداختند .

 

*«فاطمه صائمیان» مدیر کانون فرهنگی هنری بقیه الله عجل الله تعالی فرج الشریف شهرک فرهنگیان بجنورد نیز به میزبانی 100 تن از بانوان معتکف در این مسجد اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه آموزش مهارت های زندگی برای دختران و مادران در ایام اعتکاف با حضور حجت الاسلام رنجیر، از اساتید حوزه و دانشگاه و فعالان حوزه تربیت کودک و نوجوان مباحث را برای معتکفین مطرح کرد.

 

*«زهرا براتی» مدیر کانون فرهنگی هنری مشکات اسفراین نیز در ادامه اشاره ای به  اجرای برنامه های مختلف برای معتکفین دانش آموز، این شهرستان کرد و گفت: باتوجه به اینکه در مسجد محله ما  اعتکاف برگزار نشد، تصمیم گرفتیم با طراحی برنامه های مختلف از جمله طراحی مسابقه کتابخوانی و مسابقات فرهنگی و اهداء جوایز همیار مساجد امام رضا علیه السلام و مسجد علی ابن ابیطالب علیه السلام و کانون ولایت با میزبانی از 370 معتکف دانش آموز و مادر وکودک شویم.

و ی دعوت از سخنرانان برجسته و حضور و سخنرانی  مدیرکل بانوان تبلیغات اسلامی کشور در این مساجد را نیز اعلام کرد.

 

*«سید محمد مرتضوی» مدیر کانون فرهنگی هنری ثارالله  مسجد اام حسین علیه السلام بجنورد نیز از میزبانی 10 معتکف در این مسجد خبر داد و دعوت سخنرانی و حضور نماینده و لی فقیه را نیز اعلام کرد.

 

*«فاطمه شاکری» مدیر کانون فاطمه الزهرا سلام الله علیها از کانون های تخصصی خواهران استان در مسجد حضرت محمد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم روستای ناوه  بجنورد گفت: خواهران چراغ مراسم اعتکاف را در مسجد فروزان نگهداشتند و ایام البیض ماه مبارک را با تشکیل حلقه های معرفتی و دینی و کتابخوانی و  قرائت قرآن و ادعیه سفارش شده در این مسجد معتکف شدند.

 

*«سلمان شیرازی» مدیر کانون فرهنگی هنری "سفینه النجاه" مسجد صاحب الزمان عجل الله تعالی فرج الشریف صفی آباد، از میزبانی بانوان معتکف در این مسجد خبر داد و گفت: فعالان فرهنگی مسجد با برنامه های ویژه پذیرای 108 نفر از معتکفین شدند که اغلب از دانش آموزان و نوجوانان بودند.

وی برگزاری نمایشگاهی از  شهدا، حلقه های کتابخوانی و قرائت قرآن برگزاری مسابقه فرهنگی و ورزشی از جمله دارت و فوتبال دستی به اهم برنامه های تربیتی این کانون در همراهی با اهالی مسجد و میزبانی از معتکفین  نام برد.

 

*«امیر محمدی»، مدیر کانون فرهنگی هنری نبی اکرم صلی الله علیه وآله وسلم بجنورد به خاطره خوش و لحظات ماندگار برگزاری مراسم اعتکاف خودجوش ویژه نوجوانان در مسجد النبی (ص) اشاره کرد و گفت: 40 نوجوان در ایام البیض ماه رجب در این مسجد معتکف شدند.

 

*«علی اکبر عباس زاده» مدیر کانون مهدی موعود(عج) مسجد صاحب الزمان(عج) شهر جاجرم  و «هاجرالسادات هاشمی» مدیر کانون فرهنگی هنری رأفت مسجد فاطمه الزهرا سلام الله علیها شوقان نیز از برگزاری مراسم اعتکاف ویژه دانش آموزان در این مساجد خبر دادند.

تلاش بانوان و خادمین مسجدی در مسجد جامع بجنورد، نقش زیبایی دیگر از ترسیم  روزهای اعتکاف است که از 380 بانوی معتکف در این مسجد پذیرایی و میزبانی شد.

کانون "منجی" مسجد بقیه الله  بجنورد و میزبانی از نوجوانان دانش آموز پسر، کانون "امام سجاد علیه السلام" بجنورد و میزبانی از نخبگان  دانش آموز با عنوان "سه روز در بهشت"، کانون مسجد امیر المومنین علیه السلام بجنورد  و میزبانی از دختران دانش آموز  را می توان به این تلاش های معنوی و مسجدی افزود و نام برد.

 

پایان/