«مسجد، پایگاه های قرآنی» میزبان محافل انس با قرآن در فجر پیروزی
«مسجد، پايگاه هاي قرآني» ميزبان محافل انس با قرآن در فجر پيروزي
به همت کانون های مساجد خراسان شمالی؛

«مسجد، پایگاه های قرآنی» میزبان محافل انس با قرآن در فجر پیروزی

محافل و دورهمي هاي انس با قرآن کريم در ايام الله دهه فجر با محوريت پايگاه هاي قرآني مساجد خراسان شمالي و به همت بچه هاي مسجد، در نقاط مختلف اين استان، رونق بيشتر مي گيرد.
شناسه خبر : 59722 تاریخ انتشار : ۹ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۳۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی با تبریک قرار گرفتن در آستانه فرا رسیدن ایام چهل و پنجمین فجر پیروزی، از رونق محافل انس با قرآن در این ایام به همت مساجد پایگاه های قرآنی  این استان خبر داد و گفت: برنام ای محوری با حضور بچه های مسجد و تاثیرگذاران فرهنگی  در مسجد انقلاب بجنورد برنامه ریزی شده است.

 

وی در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: این مراسم سراسر معنوی و ارزشمند، با حضور «جواد سلیمانی»، قاری برجسته و چهره ملی  مدعو از مشهد و دوشنبه شب،  شانزدهم بهمن ماه، به صورت عمومی تدارک دیده شده و اجرا می شود.

 

 

وی  در ادامه همچنین  توضیح داد:: محفل فوق که با مراسم عزاداری شب شهاد امام هفتم، حضرت موسی بن الجعفر علیه السلام همراه است، علاوه بر تلاوت قاری مهمان، مستمعین و علاقمندان شاهد تلاوت دو قاری دیگر از استان نیز خواهند بود.

 

حجت الاسلام  پاکدامن در ادامه با عنوان اینکه علاوه براین مراسم که یکی از برنامه های محوری ایام الله دهه فجر توسط اهالی مسجد و پایگاه های قرآنی فعال در کانون هاست، در نقاط دیگر استان نیز شاهد برگزاری محافل قرآنی از این دست  هستیم، اعلام کرد:  46 پایگاه قرآنی در شهرستان های استان  با محوریت تلاش کانون های مساجد این مناطق، فعالیت دارند و جریان قرآن آموزی و انس با قرآن را مستمر کرده است.

 

 وی همچنین از تولید سه مستند قرآنی کوتاه  از فعالیت های پایگاه قرآنی مستقر در این سه کانون در ماه اخیر خبر داد و در توضیحی اجمالی و گذرا افزود: مستند «خانه های پُر ِنور»، نمایش گوشه ای از تلاش های کانون فرهنگی هنری "عاشورا" مسجد امام حسین علیه السلام شهر بام، «یک قرن تلاوت» لحظاتی از حضور مستمر آموزش و برگزاری محافل قرآنی در مسجد امام حسن عسکری علیه السلام و همیاری کانون "نسیم رحمت" بجنورد و نیز مستند زیبای « دخترانِ نور» و نمایش جلوه های آموزش قرآن و تربیت حفاظ و قاریان نوجوان در مسجد صاحب الزمان(عج) روستای پشنده از توابع شهرستان مرزی راز و جرگلان و کانون فرهنگی هنری مسجد این روستا، را در بردارند.

 

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی آموزش قرآن در مناطق روستایی و مرزی آموزش قرآن به افرادی که سواد خواندن و نوشتن نداشتند  و هم اکنون قاری و مربی قرآن هستند نیز به اقدامات پایگاه های قرآنی مساجد و کانون های مساجد این استان  در نشر فرهنگ انس با قرآن افزود.

 

پایان/