اهالی مسجد بجنورد با «10 جشن، 10 مسجد» به استقبال دهه فجر پیروزی رفتند
اهالي مسجد بجنورد با «10 جشن، 10 مسجد» به استقبال دهه فجر پيروزي رفتند

اهالی مسجد بجنورد با «10 جشن، 10 مسجد» به استقبال دهه فجر پیروزی رفتند

نخستين برنامه از جشن هاي مردمي انقلاب اسلامي به ميزباني اهالي مسجد، امشب چهارشنبه يازدهم بهمن ماه برگزار شد، ارکان مسجد امام خميني(ره) پذيراي مردم انقلابي شدند.
شناسه خبر : 59891 تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۱:۵۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ مراسم آغازین «10جشن، 10 مسجد» امشب و در آستانه آغاز چهل و پنجمین دهه فجر پیروزی با همراهی مردم و مسئولین در مسجد امام خمینی (ره) و مشارکت کانون فرهنگی هنری بصیرت برگزار شد.

مراسم با اقامه نماز مغرب و عشاء  به امامت حجت الاسلام و المسلمین «رضا نوری»،  نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و اجرای طرح تلاوت نور و قرائت یک صفح از قرآن کریم امشب، یازدهم بهمن ماه آغاز شد.

 

در بخشی از این برنامه حجت الاسلام «رضا براتی زاده»، رییس کل دادگستری خراسان شمالی  به ابعاد و ارکان اثرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و مهمترین رکن را رهبری شجاع و متکی به قدرت لایزال الهی دانست  و گفت: اصل انقلاب معجزه بود و ماندگاری آن نیز اعجازی دیگر، امام خمینی(ره) با شخصیتی الهی و متکی به خدا، از هیچ قدرتی هراس نداشت.

 

وی در ادامه  رکن دیگر پیروزی را مردمی وفادار و  متعهد به عهد نام برد و گفت: مردم همراه امام بودند و پس از آن  همراه رهبری بر عهد خود باقی می مانند.

 حجت الاسلام براتی زاده، نمازگزاران و عموم مردم حاضر را به حضور در راهپیمایی 22 بهمن و پس از آن نقش آفرینی  پای صندوق های رای توصیه کرد.

رییس کل دادگستری در پایان گزارشی از روند بررسی پرونده های نهاد قضایی استان ارائه کرد و گفت: سال گذشته 144 هزار پرونده ورودی و در دست بررسی بود و امسال 165 هزار  با وجود همان 150 قاضی سال گذشته، البته اذعان دارم که وضعیت موجود، مطلوب نیست و رسیدگی به این پرونده ها کمی کند پیش می رود، اما شما مردم باید کمک کنید تا به نقاط مدنظر و مطلوب دست یابیم.

حجت الاسلام براتی زاده پس از سخنرانی همراه معاون خود، به صورت چهره به چهره به برخی مشکلات قضایی مردم حاضر در مسجد رسیدگی کرد.

 

اجرای سرودهای انقلابی توسط گروه سرود «نسیم ولایت» کانون فرهنگی هنری "انصار المهدی" مسجد حضرت قائم آل محمد عجل الله تعالی فرج الشریف بجنورد، برگزاری مسابقه فرهنگی، سخنرانی با موضوع تبیین ارزش های انقلاب اسلامی، خاطره گویی و تشریح برخی اسناد انقلاب اسلامی از جمله برنامه های نخستین جشن انقلاب به میزبانی اهالی مسجد می توان نام برد.

 

گفتنی است، پنج شنبه شب، 12 بهمن ماه و در دومین شب میزبانی اهالی مسجد از جشن انقلاب، مسجد سید الشهداعلیه السلام با همراهی کانون فرهنگی هنری فاطمیون پذیرای عموم مردم خواهد بود.

 

پایان/