برادران اهل تسنن، وحدت و همدلی انقلابی در میزبانی از «10جشن، 10مسجد» به نمایش گذاشتند
برادران اهل تسنن، وحدت و همدلي انقلابي در ميزباني از «10جشن، 10مسجد» به نمايش گذاشتند

برادران اهل تسنن، وحدت و همدلی انقلابی در میزبانی از «10جشن، 10مسجد» به نمایش گذاشتند

جشن انقلاب به ميزباني مسجدي ها با پذيرايي برادران اهل تسنن بجنورد، در مسجد النبي کلاته محمدعلي پهلوان بجنورد، جمعه شب، 20 بهمن ماه برگزار شد.
شناسه خبر : 60254 تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۴۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ «10 جشن، 10 مسجد» با حضور «حسن ناهیدی»، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی در در دهمین شب میزبانی اهالی مسجد از جشن انقلاب، به کلاته محمدعلی پهلوان بجنورد رسید و اهالی تسنن در مسجد النبی (ص) این منطقه  سنگ تمام گذاشتند.

 

این مراسم  حرکت انقلابی و همدلانه گرامیداشت چهل و پنجمین بهار پیروزی در این مسجد با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری جوان «مرتضی رستگاری»،  آغاز شد و پس از خوشآمد گویی امام جماعت مسجد، نوای سرود ملی، مراسم را حال و هوای مقتدرانه تری بخشید.

 

آخوند«خان محمد سرافراز»، در جمع مهمانان حاضر شد و به نمایندگی از اهالی اهل تسنن، به اهمیت انقلاب اسلامی و اهداف پیروزی آن اشاره کرد و گفت: لازم است اهداف و آرمان های امام راحل را بشناسیم و بررسی کنیم و نسبت به ارزش های آن شناخت پیدا کنیم البته در برخی موارد نیز بایذ بررسی کنیم که چرا به بعضی آرمان ها دست نیافتیم که دلایلش را ابتدا باید در خود بیابیم تا بتوانیم پرچم نظام اسلامی را به دست صاحب اصلی و منجی عالم بشریت بسپریم.

 

وی موضوع انتخابات را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: این امنیت که امروز داریم و به راحتی در برنامه ها و جشن ها حضور پیدا میکنیم به برکت در صحنه بودن و پشتیبانی مردم است لذا امروز اگر در این عرصه ورود نکنیم و پای صندوق های رأی حاضر نشویم، تغافل کردیم و  ممکن است این امنیت به خطر افتد.

 

 حجت الاسلام «نعمت الله آزموده»، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی نیز در این مراسم، با عنوان اینکه بدون شک یکی از زیبایی هایی که وجود دارد اختلاف شیعه و سنی است چرا که  همیشه در جهت همدلی و وحدت پیش رفته و اندیشه های انقلابی  را به هم گره زده، تصریح کرد: البته باید مراقب باشیم که دشمن به دنبال سوء استفاده از این اختلاف بوده و مدام در تلاش است تا ایجاد تفرقه افکنی کند.

 

وی وحدت را مورد تأکید قرار داد و با عنوان اینکه  امروز تکلیف مشخص است و باید ضمن  قدردانی از این اتحاد و همدلی، صبار و شکور باشیم، "صبار بودن"  را به عرصه آمدن و کنارهم قرارگرفتن، تفسیر کرد و "شکور بودن" را شکر گزاری از نعمت جمهوری اسلامی نام برد.

 

وی همچنین به اهمیت حضور در دو عرصه راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات یازدهم اسفند اشاره کرد و ادامه داد: انگشت تأیید و رنگی ما در روز انتخابات، تکلیف در کنار هم بودن و قدردانی از نعمت انقلاب اسلامی و ایستادگی در برابر تهاجم دشمنان را به تصویر می کشد.

 

اجرای تواشیح زیبا در مدح حضرت رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم توسط گروهی از نوجوانان مسجد النبی (ص) و دعوت از شاعر اهل تسنن و دکلمه شعری ویژه عید مبعث و جشن پیروزی انقلاب از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

امشب؛ شنبه 21 بهمن ماه و در یازدهمین میزبانی اهالی مسجد، بچه های مسجد قدس کوی صادقیه بجنورد به استقبال چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب و بانگ الله اکبر خواهند رفت.

 

 

 

پایان/