رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به میزبانی کانون مسجد گردهم آمدند
رؤساي ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي استان به ميزباني کانون مسجد گردهم آمدند

رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به میزبانی کانون مسجد گردهم آمدند

نشست هم انديشي روساي ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان هاي خراسان به ميزباني ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي و با حضور مدير کل برگزار شد.
شناسه خبر : 60332 تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۰۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛  نشست شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی  با موضوع تعیین نسبت حوزه های مختلف این اداره کل و ادارات شهرستان ها با کانون مسجد و فعالیت های مسجدی و اقدامات مشترک درراستای ارتقاء جایگاه مسجد و فعالان مسجدی برگزار شد.

 

دکتر« تقی صادقی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و به همراه معاونین و تمام روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های استان، به محل ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان حضور یافتند و با نشستی صمیمانه، در خصوص راهکار تعامل و ارتقاء بیشتر جایگاه کانون های مساجد استان، بحث و گفتگو کردند.

 

مدیرکل ارشاد استان در این نشست، با تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و توصیه حاضران به بهره مندی ویژه و با فرصت دقیق از  درک معانی ِمناجات شعبانیه، ماه شعبان را  ماه پرورش ارزش های اخلاقی و یافتن صفات انسانی رشد دهنده  دانست.

وی در ادامه مطالب فوق به نقش مسجد و اهالی مسجد در توسعه جامعه اشاره کرد و بزرگترین توفیق فعالان فرهنگی و هنری را رجوع و بازگشت به مساجد در برنامه ها نام برد و  از رؤسای ادارغات حاضر در جلسه نیست که همه شهرستان های استان را در برداشت توصیه کرد که نسبت برنامه ها و اقددمات وخود را با مسجد بسنجند و در نظر بگیرند و برای آن برنامه ریزی داشته باشند.

وی در ادامه تأکید کرد: کاری  که مرکز و محور آن مسجد باشد یعنی حضور بیشتر مردم و رونق تلاش ها و برنامه های مسجدی، که این موضوع سبب شناسایی ظرفیت ها و قابلیت های اثرگذار خواهد شد.

 

وی الگو سازی  و شکل گیری  ساختار های تخصصی کانون ها را نیز مهم و مورد توجه دانست و از روسای حاضر خواست تا ظرف 2 هفته آتی با هدف و اولویت شناسایی ظرفیت های موجود  در این باره اقدام  و به ستاد کانون مساجد استان برای تعامل و هدف گذاری دقیق  برنامه های سازنده و مشارکت در این باره، شود.

 

پایان/