مدیران کانون های رابط خراسان شمالی در نشستی هم اندیشی گرد هم آمدند
مديران کانون هاي رابط خراسان شمالي در نشستي هم انديشي گرد هم آمدند

مدیران کانون های رابط خراسان شمالی در نشستی هم اندیشی گرد هم آمدند

19 کانون رابط در مساجد خراسان شمالي طي نشستي با حضور مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي اين استان در خصوص راهکارهاي ارتقاء نقش فرهنگي و تاثيرگذار اين کانون ها با يکديگر بحث و تبال نظر کردند.
شناسه خبر : 60570 تاریخ انتشار : ۲ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۲۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی که در نقش کانون های رابط فعالیت می کنند، سه شنبه اول اسفند، به دعوت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مجتمع فرهنگی هنری گلشن بجنورد حضور یافتند و در نشستی صمیمانه به عنوان مسایل و ارائه راهکارهایی با هدف ایجاد جریان رو به جلو و توسعه دهنده پرداختند.

 

«امین درتومی»، کارشناس مسئول ساماندهی و شبکه سازی و نیز «اصغر لنگری» کارشناس مسئول امور فرهنگی هنری  ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان، در خصوص برنامه ها و اولویت های کاری این دو حوزه محوری گزارشی ارائه کردند وعلاوه بر تاکید حضور حداکثری در پای صندوق های رأی و تلاش برای تحقق این مهم،  برنامه هایی از جمله اجرای طرح "یاوران مسحد" و ثبت اعضاء جدید در سامانه بچه های مسجد، طرح قرآنی «مسجد، پایگاه قرآنی» با توجه به درپیش بودن  ماه مبارک رمضان به عنوان اولویت های کاری مطرح شد.

 

مدیران کانون های حاضر که از نقاط مختلف شهری و روستایی استان آمده بودند و هر کدام یادآور یک خطه زیبا با ویژگی های اقلیمی و فرهنگی منحصر به فرد آن شهرستان بودند، ضمن ارائه بیوگرافی از تلاش های مسجدی خود، به عنوان برخی مسائل و مشکلات پرداختند.

 

توجه به آموزش افراد و تربیت مربی در رشته های مختلف در سراسر استان، کمبود امکانات و اعتبارات ناچیز حمایتی از کانونها، اجراس موفق طرح پیوند مسجد، مدرسه و خانواده، با اتصال 8 هزار دانش آموز به مسجد، توجه به کارآفرینی و ایجاد منابع پایدار برای مسجد، عدم تعامل ارکان مساجد در برخی مناطق و سنگ اندازی برخی هیئت امناء، توجه به موضوع قرآنی و نگاه قران محور در برنامه های مسجد و حمایت ویژه از این نوع برنامه ها، توجه به موضوع کتاب و کتابخوانی و شارژ منابع کتابخانه های مساجد با کتب تازه منتشر شده و مورد نیاز، تقویت طرح های تربیتی از جمله طرح تربیتی چهره به چهره از مهمترین نکات مطرح شده در این نشست می توان نام برد.

 

 

حجت الاسلام «عباس سرشته»، معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این جلسه حضور داشت و در خصوص آموزش رشته های مختلف هنری و قابلیت های فرهنگی مناطق مختلف استان و بویژه  انجام برنامه های مشترک  و توسعه فعالیت های اینچنین با محوریت کانون های مساجد،  اعلام  حمایت کرد.

 

دیدار با نماینده ولی فقیه، رونمایی از پوستر سامانه مدیریت  «مسجد، پایگاه  قرآنی»  و اهداء احکام مسئولیت رابطین از دیگر برنامه های این نشست نیم روزی بود، که پیش بینی و اجرا شد.

 

پایان/