پوستر سامانه مسجد، پایگاه قرآن با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی رو نمایی شد
پوستر سامانه مسجد، پايگاه قرآن با حضور نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي رو نمايي شد

پوستر سامانه مسجد، پایگاه قرآن با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی رو نمایی شد

مراسم رو نمايي پوستر سامانه مديريت جلسات تلاوت قرآن کريم در مساجد سه شنبه؛ اول اسفند، با حضور نماينده ولي فقيه در استان خراسان شمالي و مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان به طور رسمي برگزار شد.
شناسه خبر : 60575 تاریخ انتشار : ۲ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۱۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی،  سه شنبه؛ اول اسفند، میزبان مراسم  رونمایی از پوستر «سامانه مدیریت جلسات تلاوت قرآن کریم  در مساجد»  شد و بدینوسیله پوستر فوق و برنامه های معرف آن به وطر رسمی در این استان عرضه شد.

 

حجت السلام و المسلمین رضا نوری، نماینده ولی فقیه، دکتر تقی صادقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، با همراهی تنی جند از مدیران کانون های رابط استان، در این رونمایی حضور داشتند.

 

«اصغر لنگری»، کارشناس امور فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی  در این باره توضیحات ااجمالی ارائه کرد و گفت: این طرح به دنبال تاکیدات رهبر معظم انقلاب( مدظله العالی) در خصوص برگزاری جلسات تلاوت مجلسی قرآن در مساجد و همچنین ضرورت برقراری ارتباط بین مساجد هم جوار، طرح ملی مسجد پایگاه قرآن از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود.

وی اضافه کرد: با این سامانه کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند از قاریان ثبت شده در این سامانه برای حضور در محافل قرآنی دعوت کنند.

 گفتنی است؛ 53 پایگاه قرآنی در کانون ها ی مساجد خراسان شمالی راه اندازی شده  که فعالیت هایی همچون برگزاری محافل قرآنی و آموزش رشته های قرآنی و نیز تلاش برای رفع آسیب های اجتماعی در محلات کم برخوردار با بهره مندی از آموزه های قرآنی تاکنون انجام شده است.

همچنین  اخیرا 10 تن از مربیان قرآنی  این پایگاه ها، با هدف توانمند سازی فرهنگی و مقابله با آسیب های اجتماعی مناطق آسیب پذیر به دوره آموزشی "درمسیر" در تهران اعزام شدند و طی دو روز از آموزش های این دوره ملی و حضور اساتید برجسته برخوردار شدند.

 

 

پایان/