اهداء حکم مسئولیت رابطان کانون های مساجد خراسان شمالی توسط نماینده ولی فقیه
اهداء حکم مسئوليت رابطان کانون هاي مساجد خراسان شمالي توسط نماينده ولي فقيه

اهداء حکم مسئولیت رابطان کانون های مساجد خراسان شمالی توسط نماینده ولی فقیه

مديران رابط کانون هاي مساجد خراسان شمالي در نشستي به ديدار نماينده ولي فقيه رفتند و در خصوص مسايل و نقش اين کانون ها پاي رهنمودهاي حجت الاسلام و المسلمين «رضا نوري»، نشستند.
شناسه خبر : 60581 تاریخ انتشار : ۲ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۱۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ حجت الاسلام و المسلمین «رضا نوری»، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در جمع صمیمانه  مدیران کانون های رابط در مساجد خراسان شمالی با عنوان اینکه پیشاز انقلاب مسلمان داشتیم اما حکومت اسلامی نه، عمده اسلامیت هر نظام را بسته  به امامت و ولایت و رهبری آن دانست، این موضوع را  درحوزه مسجد تعریف کرد و فعالیت مسجد را در حوزه ولایت نسبت داد.

 

رییس شورای هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی در ادامه مطلب فوق تأکید کرد: هر چقدر بتوانیم مساجد را فعال تر کنیم درواقع سنگر ولایت را فعال تر کردیم و مدافع و حافظ حکومت اسلامی  خواهیم شد.

 

حجت السلام نوری،  همچنین در قامت توصیه و بیان نکاتی در خصوص مدیریت مسجد و اجرای برنامه های مسجدی نیز گفت:   هر اندازه امام جماعت مسجد منظم و با برنامه تر باشد، مسجد پر رونق تر و فعال تر خواهد شد لذا تعامل با ارکان مسجد و مدیریت امام جماعت سبب اجرای کارهای بزرگ می شود.

 

 نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی همچنین ادامه داد:  این تعامل ها در مسجد، پستی ها و بلندی ها و کاستی ها را می پوشاند  و نقاط قوت و ظرفیت ها را پرورش دهد.

 

وی به مدیران کانون های مساجد حاضر همچنین توصیه کرد: به همه مواردی که باید برای آن راه حل پیدا کرد و برنامه داشت به عنوان مسئله نگاه شود نه مشکل، چرا که برای مسائل هر اندازه که سخت باشد، دنبال راه حل هستیم، اما مشکلات در هم پیچیده و  حل نشدنی بنظر می رسد و کارها را کند می کند.

 

حجت السلام نوری، با عنوان اینکه بهتر از مسجد برای کارکردن های مردمی و برای مردم تلاش کردن  نداریم، با زبان توصیه افزود: تنها در مسجد می توان با مردم و اقشار مختلف  مخصوصا جوان ها ارتباط گرفت و کارهای مردمی و با محوریت مردم انجام داد.

 

دکتر «تقی صادقی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی  و سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان، نیز در این نشست توضیحاتی در خصوص فعالیت های کانون ها و اقدامات حمایتی از این فعالیت ها ارائه کرد و اهمیت تعاملات در این باره را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد.

 

این دیدار با اهداء حکم مسئولیت  رابطین حاضر و رونمایی از پوستر سامانه مدیریت  جلسات  تلاوت قرآن کریم در مساجد پایان یافت.

 

پایان/