اقتدار ِ انگشتهای جوهری/از سرباز به فرمانده؛ اهالی مسجد خراسان شمالی پای صندوق های رأی آماده
اقتدار ِ انگشتهاي جوهري/از سرباز به فرمانده؛ اهالي مسجد خراسان شمالي پاي صندوق هاي رأي آماده

اقتدار ِ انگشتهای جوهری/از سرباز به فرمانده؛ اهالی مسجد خراسان شمالی پای صندوق های رأی آماده

فعالان کانون هاي مساجد خراسان شمالي همراه عموم مردم هميشه صحنه و انقلابي اين استان با نقش انگشت هاي جوهري و ثبيت کننده خود، پاي صندوق هاي اخذ رأي در شعب حاضر شدند و علاوه بر ايفاي نقش هاي مختلف از ضرورت شرکت در اين انتخابات گفتند و بر آن تأکيد کردند.
شناسه خبر : 60716 تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۹:۲۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ یازده اسفند فرا رسید و فصل انتخاب، زمزمه ثابت و مقتدر پیش به سوی آینده روشن است، داستان انگشت جوهری و اقتدار چشم کورکنی که راه روشن توسعه را به درستی نشان می دهد. هوا، هوای همراهی  و قدم های آگاهانه است و صدای نوشتن و کنار چیدن حرف های انتخاب، جعبه هایی که از حقیقت تصمیمی بزرگ  پر می شود و رسم ساختن ....

 

فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی نیز در صحنه های مختلف  شکل دادن دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قدم در راه مشارکت و همیاری گذاشته اند و در اقصی نقاط شهری و روستایی، رونق انتخابات را تا  نقاط دور دست و صعب العبور می برند و علاوه بر حضور خود و انتخاب فرد اصلح، در کسوت نقش های مختلف در شعب رای، مشاور مسجد شناخت فرد شایسته به مردم و برگزاری این انتخاب یاری رساندند و از ضرورت  ونتایج حضور یافتن در پای این صندوق ها گفتند.

تولید سرود «میدان انتخاب» توسط هنرمندان گروه "یاوران ولایت" کانون سردار دلهای شیروان و اجرا در برنامه زنده تلویزیونی، نشست های فرهنگی و بصیرتی و حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی در برنامه زنده تلویزیونی برگزاری نمایشگاه های بصیرتی و تبیینی از اهم برنامه های انجام شده کانون ها در ایام انتخابات می توان نام برد.

 

 

*«حسن نجفی» مدیر کانون فرهنگی هنری "شهید مطهری" روستای میان زو بجنورد تحکیم وحدت ملی و انسجام بیشتر بین قومیتها و فرهنگ های مختلف را از جنبه های حضور در عرصه انتخابات برشمردو  و افزود: همچنین سبب رشد مردم سالاری و ایجاد شور و دور شدن از یک جانبه گرایی می شود.

 

وی اضافه کرد: هر اندازه در این حضور قوی تر عمل کنیم و حضور حداکثری را شاهد باشیم و انتخاب اصلح رخ دهد، تصمیمات مفید تر و سازنده تری در مجلس رخ خواهد داد و بلعکس هر چه ضعیف تر وارد شویم باید تاوان تصمیمات ضعیف و ضرر ده مجلس را بدهسم.

 

وی برگزاری تجمعات کوچک تبیینی، تشکیل گروه های مجازی و محتواسازی در این فضا با موضوع اهمیت حضور در انتخابات و اثرات سازنده آن و پاسخ به سوالات و شبهات موجود برای زمینه سازی مشارکت بیشتر و دقیق تر، را از جمله اقدامات این کانون در راستای ایجاد شور و شعور حضور در انتخابات اعلام کرد.

 

*«امیر محمدی» مدیر کانون فرهنگی هنری نبی اکرم (ص) مسجد النبی (ص)  بجنورد یکی از مدیران جوان و انقلابی که جز عوامل برگزاری انتخابات شعبه انتخاباتی یکی از روستاهای دوردست و صعب العبور شهرستان بجنورد حضور یافته در ادامه گزارش، حضور در انتخابات را مهر تاییدی بر عملکرد ارزشمند انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزنده آن دانست  و گفت: امروز شاهد صدور انقلاب اسلامی به خارج از مرزهای ایران اسلامی هستیم و هر کسی که قائل رای دادن است  در واقع خود را در تصمیم گیری برای آینده کشور محروم کرده است.

وی با  اظهار امیدواری و قاطعیت گفت: یازده اسفند در کنارهم روز تاریخی و حماسی دیگر رقم خواهد خورد.

 

 

*«محمد محمدزاده قانعی»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای شهرک ولیعصر(عج) مسجد مسلم بن عقیل (ع) شیروان از افراد فرهنگی و تاثیرگذار این منطقه، نیز به ادامه این گفتگو پیوست و با عنوان اینکه وظیفه همگانی است که در این آزمون شرکت کنند، حضور در انتخابات را تبعیت از آرمان های انقلاب اسلامی و آرمان های شهدا اعلام کرد  و گفت: برگزاری نشست های بصیرتی  ویژه  رای اولی های و تبیین ضرورت شرکت در انتخابات برای این نوجوانان از مهمترین برنامه های این کانون برای زمینه سازی حضور حداکثری می توان نام برد.

 

وی همچنین اعلام کرد: حجت الاسلام مجد و نیز نجف پور در این نشست ها با حضور در مدارس از سوی کانون ضرورت انتخابات را برای رأی اولی ها بود.

 

*«جواد غلامی» مدیر کانون فرهنگی هنری غدیر مسجد صاحب الزمان (عج) شهر ایور گرمه، بااکتفا به جمله ای ارزشمند از حضرت امام خمینی (ره) که مجلس در رأس امور است، حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی را سبب توانمند شدن در همه زمینه و از جمله اقتصاد، امنیت، و توسعه مسایل اجتماعی  دانست و گفت: همانطور که حضرت آقا نیز سفارش کردند و حسب این سفارش نشست های سیاسی و بصیرتی در کانون فرهنگی هنری و مسجد برگزار شد تا فرصت در مراسم مختلف اجازه می داد در این خصوص و ابعاد اهمیت آن با مخاطبین و جامعه هدف گفتگو شد.

 

*«امید رمضانی» مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد صاحب الزمان (عج) شهر آشخانه در گفتگویی کوتاه با تصریح اینکه حضور حداکثری سبب توجه دشمن به اهمیت انقلاب  و توجه ما به این مقوله است و بلعکس، لذا توصیه کرد: نه تنها خود و بچه های مسجد در این انتخابات شرکت کردیم بلکه لازم است افراد دیگر را به این عرصه بیاوریم.

 

وی گفتگو با افراد و تبیین اهمیت انتخابات با دلایل درست و آگاهی  و تحقیق در باره افراد و معرفی افراد اصلح را چهدر فضای مجازی چه جلسات حضوری مسجد مورد توجه قرار داد از برنامه هاو اقدامات این کانون معرفی کرد.

 

*«محمد نورانی»، مدیر کانون فرهنگی هنری زلال معرفت مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) روستای راستقان بجنورد  ضمن برشمردن اهمیت حضور در این انتخابات اقدامات صورت گرفته این  کانون را  دعوت از علماء و بزرگانی همچون حجت الاسلام پاکدامن، حجت الاسلام احمدی فر، حجت الاسلام اسدی و حجت الاسلام قدیمی و برگزاری نشست های بصیرتی ویزه عموم مردم و و همچنین اختصاصی برای خواهران اعلام کرد.

 

وی همچنین اعلام کرد: این همزمان با یازده اسفند کودکان و نوجوانان همراه خانواده رای خود رادر صندوق های رای انداختند، و ایستگاه نقاشی و مسابقه ددر مسجد برای کودکان  با موضوع اهمیت انتخابات برپا شد.

 

حجت الاسلام «ابوالفضل اخوان»، از فعالان فرهنگی و مسئول شورای فرهنگی مسجد انقلاب بجنورد، در ادامه این گفتگو بیان کرد: انتخابات مسأله سرنوشت ساز و تعیین کننده نقش ایران در صحنه بین الملل است که قدرتمندی، نقش آفرینی، تأثیرگذاری ، پیشرفت، تحول، و...همه بستگی به انتخابات و حضور حداکثری دارد.

وی در ادامه  اضافه کرد: سخنرانی ها، حضور کاندیدا در مسجد، سرکشی به ستادها، رفت وآمد به شهرهای مختلف و تبلیغ این موضوع، ایجاد کانالهای تبلیغاتی در خصوص موضوع انتخابات در فضای مجازی، تولید محتوا ....از مهمترین اقداماتی بود که در این مدت انجام گرفت.

 

*«سهیلا باغچقی»، مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد بقیه الله (عج) شهرک گلستان بجنورد با حسابی سرانگشتی به عنوان جوانی انقلابی به اثرات  و نتایج حضور در عرصه انتخابات اشاره کرد و گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب حضور پرشور مردم در انتخابات وحدت ملی، انگیزه ملت ایران را برای حضور در صحنه را نشان می دهد و انگیزه ملت ایران و وحدت ملی،  قدرت ملی را به وجود می آورد، قدرت ملی موجب امنیت کشور می شود و وقتی کشور امنیت پیدا کند آن وقت علم پیشرفت می کند، اقتصاد به شکوفایی می رسد، مشکلات گوناگون فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در کشور قابل حل می شود.

این بانوی خادم الشهدا و فعال مسجدی اضافه کرد: انتخابات در کشور تحول ایجاد می کند،  اگر مشارکت ضعیف باشد مجلس ضعیف خواهد شد مجلس ضعیف توانایی کامل برای رفع مشکلات نخواهد داشت. اگر میخواهیم مشکلات برطرف شود باید مشارکت را بالا ببریم. این وظیفه همه است و هرکس میخواهد مشکلات کشور برطرف شود راهش اینست...

 باغچقی بهره مندی از  سخنوران توانا در مناسبت ها و سخنرانی  پیرامون مشارکت حداکثری و تاثیر مهم آن در اداره کشور، برگزاری جلسات با فعالان فرهنگی با موضوع انتخابات پرشور که اقداماتی نظیر حرکت خانه به خانه و تببین مشارکت حداکثری و همچنین دعوت و تشویق رای اولی ها برای شرکت در انتخابات از نتایج این جلسات بوده و نیز انتشار محتواهای تبیینی در فضای مجازی را نیز اعلام کرد.

 

*«اعظم رهبان»، مدیر کانون فرهنگی هنری "نینوا" مسجد امام رضا علیه السلام  شهرک گلستان بجنورد آگاه سازی در مورد انتخاب اصلح، تلاش برای تغییر نگرش های افراد مخالف و تبیین ضرورت شرکت در انتخابات، جهت دهی هیئت های هفتگی  جمع خواهران مسجد به سمت معرفی معیارهای انتخاب اصلح  را اعلام کرد.

 

*«مرضیه رهیده» مدیر کانون فرهنگی هنری علی بن ابیطالب علیه السلام  بجنورد ضمن تاکید بر اثرات  همه جانبه حضور در انتخابات گفت: هرهفته چهارشنبه ها گفتگوی انتخاباتی داشتیم ابتدا هدف شرکت در انتخابات وحضور حداکثری و سپس آیتم های انتخاب اصلح ودیدار چهره به چهره ودعوت به انتخابات  را برای مخاطبان بازگو کردیم.

 

وی در ادامه با عنوان اینکه افراد فعال وعناصر مسجد میتوانند در دعوت به حضور حداکثری در پای صندوق موثر باشند واگر این کار را بدرستی برای چند نفر که فعالیت در مساجد دارند تبیین شود قطعا حالت زنجیروار وهرمی اول از همه در خانواده ها وبعد در جامعه رخ دهد، همچنین از  دیدار های  خانه به خانه با اهداء بسته های فرهنگی و آموزشی نیز در این رابطه خبر داد.

 

*«سید محمد مرتضوی»، مدیر کانون فرهنگی هنری ثارالله  مسجد امام حسین (ع) بجنورد نیز گفت: همانطور که امام فرمودند مسجد سنگر است و اهمییت بالایی دارد و همچنین  به عناصر فعال فرهنگی سفارش شده است به انجام امور فرهنگی و  دینی  و جهادی پس در این مقوله اهمییت موضوع مشخص شده است انتخابات نیز یک میدان است . رزمندگان عزیز ما همچون حاج قاسم در میدان نبرد و جنگ با دشمن جنگیدند و ما در پشت صحنه  موظفیم در میدان انتخابات شرکت کنیم تا بتواتیم در امور مهم کشور به واسطه فرد انتخاب شده ما شرکت کنیم.

 

*«محمد رستمی» مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد صاحب الزمان (عج) منطقه حر بجنورد با عنوان اینکه دراین مقوله و اهمیت انتخابات راهنمای ما وصیت‌نامه حاج قاسم است که عنوان کردند جمهوری  اسلامی حرم است اگر می‌خواهید حرم‌های مطهر ائمه باقی بماند باید جمهوری اسلامی بماند، افزود: ما همه بچه های مسجدی؛  پسر و دختر،  پیر و جوان تا پایان برگزاری انتخابات که  اصطلاحاً می‌خواهیم نخوابیم و برای انتخابات که لیلة القدر نظام انقلاب اسلامی است قیام کنیم.

وی در ادامه با عنوان اینکه  یکی از مشکلات ما این است که فک میکنیم و یاد گرفتیم منتظرباشیم  که امام زمان بیاید و همه چیز را درست کند افزود:  منتظر واقعی کسی است که قیام کرده و می‌دود کسی که دست روی دست گذاشته و منتظره اتفاقی رخ بده، به پیروزی نمی‌رسد. باید وارد میدان شویم انتخابات لیلة القدر نظام انقلاب اسلامی است و به نظرم کسی که برای این لیلة القدر کار جدی انجام ندهد، در طول عمر خود لیله‌القدری نخواهد داشت.

 

*«محمد رحیمی» مدیر کانون فرهنگی هنری رمضان مسجد امام حسین علیه السلام بجنورد با بیان اینکه حضور مردم در پای صندوق‌های رای کمک می‌کند تا بتوانیم با افزایش مشارکت در انتخابات قدرت نظام جمهوری اسلامی را نشان دهیم  اضافه کرد: لازم است با جدیت تلاش کنیم انتخاب اصلح داشته باشیم تا بتوانند هم در قانونگذاری، هم نظارت بر اجرای قانون و هم در انتخاب وزیران کارآمد برای کابینه دولت نقش تاثیرگذار داشته باشند.

وی ادامه داد:  دشمن از طریق روش‌های مختلف از جمله فضای مجازی، رسانه‌های تصویری، ماهواره‌ای، اینترنت و سایر تلاش دارد توفیقات نظام را وارونه و مشکلات موجود را چندین برابر نشان دهد تا ناامیدی را بین مردم القا کند، حضور در انتخابات با این تلاش ها مذبوحانه مقابله می کند.

 

*«شیما سادات موسوی»، مدیر کانون فرهنگی هنری امام موسی کاظم علیه السلام فاروج نیز در بخشی دیگر از این گفتگو حضور حداکثری رسیدن به استقلال وآزادی در همه اعصار ودوران هاست ونتیجه آن  آبادانی ایران عزیز و رقم خوردن  سرنوشت جوان متعهد ایرانی است که در این باره برنامه هایی اعم از برپایی نمایشگاه همراه با روایت گری در محل کانون، شامل بیان گام اول :راه طی شده انقلاب ودستاوردهای انقلاب اسلامی، گام دوم: راهی که باید بترسیم وروایت گری بیانیه گام دوم حضرت آقا و برکات بزرگ انقلاب اسلامی ودر نهایت ترسیم نقشه راه برای ساختن ایران قوی وپیشران با روايت ویژه انتخاب صالحان همراه بیان موضوعات واجب سیاسی، راه واصول امام(ره)، خوابهای بی تعبیر، اصولگرای  اصلاح طلب انقلابی، ویژگی های نماینده صالح، همه باهم وتکلیف نخبگان را اجرا کردیم.

 

*«فاطمه شاکری» مدیر کانون فاطمه الزهرا(س) مسجد روستای ناوه بجنورد از کانون های تخصصی خواهران استان نیز در کلامی کوتاه حضور در انتخابات را روشنگر و انتخاب اصلح را ضامن توسعه دانست.

 

*«رسول نیکوییان» رابط کانون انصارالمهدی(عج) مسجد محمدرسول الله (ص)  شیروان  که به تازگی به سمت فرمانده سپاه شهرستان تازه تأسیس مانه منصوب شده است،  با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و پیروی از بیانات ایشان،  انتخابات را ضامن امنیت کشور  عنوان کرد  و گفت: حضور همه مردم میتواند به امنیت و سرنوشت کشور کمک کند و اول حضور حداکثری و دوم انتخاب اصلح  این کانون نیز برنامه های جهاد تبیینی برای مردم محله(خواهر و برادر) برگزار کرد و علاوه بر آن، دعوت چهره به چهره برای حضور در انتخابات در دستور کار قرار گرفت و در این مدت انجام شد.

 

*«اصغر لنگری» کارشناس مسئول فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی با بیان این نکته  که حضور در انتخابات باعث شور نشاط و امید و سرزندگی خواهد بود، اضافه کرد: حضور در انتخابات یعنی ما حقی داریم که باید آن را ادا کنیم اگر این حق ادا نشود یعنی از حقمان گذشتیم و نبایددیگر  گلایه ای هم داشته باشیم

 

وی تصریح کرد: من رای دادم چون وطنم را دوست دارم و میدانم که رای من تاثیر دارد.

 

*«غلامحسن امیری»،  مدیر کانون فرهنگی هنری محبان الزهرا (س) اسفراین هم گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران یکی از رویداد‌های مهم کشور و سرنوشت‌ساز کشور محسوب می‌شود، جامعه فعالان فرهنگی مسجدی همیشه تلاش می‌کند در سرنوشت کشور عزیزمان پای کار باشد.

 وی در ادامه با عنوان اینکه ما شرعا و قانونا موظفیم در سرنوشت کشورمان شریک باشیم، اضافه کرد:  نرفتن پای صندوق‌های رای، نه تنها دل دشمن را شاد می‌کند بلکه ما را در  تصمیم‌گیری‌های کلان دخیل نمی‌کند. ما اگر می‌خواهیم مطالبه‌گری کنیم و مساله‌ای را پیگیری کنیم، باید در انتخابات حضور پررنگی داشته باشیم.

 

*«زینب قوس و قزح» مدیر کانون تخصصی خواهران فاطمه الزهرا (س) مسجد روستای تلفیقی سوخسو هاشم شهرستان مرزی راز و جرگلان هم از برنامه های انجام شده این کانون در خصوص تلاش برای حضور حداکثری در انتخابات گفت و افزود: برنامه هایی برای آگاه سازی مردم انجام شده و در جلسات و محافل  قرآنی که در منازل برگزار شد در مورد انتخابات و حضور پر شور و همگانی مردم شیعه و اهل تسنن و انتخاب فرد اصلح برای مجلس نکات مهمی بیان شد.

وی همچنین  برپایی ایستگاه های  صلواتی برای بیان مطالبی در زمینه انتخابات و حضور همگانی در انتخابات پذیرایی شد

*«زهراغلامی»،  رابط کانون فرهنگی هنری شهدای قنبرباغی بام و صفی آباد نیز که از حوزویان فعال این روستا است گفت: من به ‌عنوان یک حوزوی‌ تاجایی ‌که‌ لازم بود و در توان داشتم در جلسات حضوری بانوان را به شرکت در انتخابات ترغیب کردم و مناظره هایی نیز در این  باره برگزار شد.

 

*«زهرا زرین فر» مدیر کانون فرهنگی هنری عاشقان ولایت روستای کوشکی ترکمن  شهرستان مانه حضوری حداکثری در انتخابات را بسیار مهم  و مقابله با یاوه گویان علیه نظام اسلامی دانست و اجرای طرح خانه به خانه و تبیی نق آفرینی در این عرصه معیارهای انتخاب اصلح را اعلام کرد.

 

*«زهرا براتی» مدیر کانون فرهنگی هنری مشکات مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) اسفراین با عنوان اینکه هم حضورمان در انتخابات مهم واثر گذار هست هم اینکه چه کسی را انتخاب کنیم،  اعلام کرد: در این راستا این کانون با همکاری تبلیغات اسلامی  10 پاتوق گفتگو با هدف بصیرت افزایی و مشارکت بالای بانوان در انتخابات  خصوصا دختران رای اولی در مساجد ومدارس برگزار شد و حجت الاسلام پیروی،  دربرگژاری پاتوق های گفتگو وحجهتالاسلام امینی فر، در نشست عمومی مسجد همراه بودند.

 

*«حجت جعفر پور» مدیر کانون فرهنگی هنری  الغیدر مسجد امام خمینی (ره) شیروان، با عنوان اینکه انتخابات مظهر قدرت و وحدت و افتخار یک کشور است  گفت:هر چه افراد بیشتری در این حماسه بزرگ شرکت کنند قدرت و سر افرازی و افتخار زیبا و زیباتر شده و دشمنان کشور عزیزمان ایران رو به زانو در خواهد آورد.

وی در ادامه از برگزاری جلسات هم اندیشی ویژه  رأی اولی ها  در این مسجد و به همت فعالان مسجدی خبر داد.

 

*«مریم امینی»، مدیر کانون فرهنگی هنری "شهدای پشنده" روستای مرزی شهرستان راز و جرگلان تشکیل گروه های مجازی، تشویق دانش آ»وزان و نوجوانان کانون برای حضور همراه خانواده و مشارکت خانوادگی و انتشار عکس های خانوادگی  از برنامه های این کانون برای ترغیب اهالی در این تصمیم گیری جمعی و نقش آفرینی بزرگ اعلام کرد.

 

پایان/