400 کانون فرهنگی با 30هزار عضو در مساجد خراسان شمالی فعالیت دارد
400 کانون فرهنگي با 30هزار عضو در مساجد خراسان شمالي فعاليت دارد

400 کانون فرهنگی با 30هزار عضو در مساجد خراسان شمالی فعالیت دارد

دکتر صادقي، ظهرامروز به مناسبت هجدهم اسفند؛ سالروز تأسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد به عنوان سخنران پيش از خطبه هاي نمازجمعه بجنورد، گزارشي از اقدامات کانون ها ارائه کرد.
شناسه خبر : 60874 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۰۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ دکتر«تقی صادقی» سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی ظهر امروز، 18 اسفند،  به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه بجنورد، به نقش محوری و اثرگذار مساجد اشاره کرد و در تشریحی کلی به نقش تاریخی آن  در برهه های مختلف از تاریخ صدر اسلام تا کنون پرداخت و گفت: پیامبر اسلامی(ص) تمام امور را از مساجد اداره می کرد.

وی در ادامه  مطالب فوق با عنوان اینکه امروز بخش های مختلفی برای فعالیت های فرهنگی و هنری و خیرخواهانه و آموزشی در مساجد دایر شده، اعلام کرد: برای مانان  و پایداری  نشر پیام های فرهنگی و  ابلاغ صحیح تر پیام دین کانون های فرهنگی هنری مسجد دایر شد.

 

صادقی  که به مناسبت  هجدهم اسفندماه، سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد پشت تریبون نماز جمعه حاضر شده بود، در ادامه مساجد را علاوه بر محل عبادت، مکان تربیت و تعلیم  و آموزش برشمرد و یکی از بخش های اثرگذار در مساجد را کانون های مساجد برشمرد و  با اعداد 400 باب کانون و 30 هزار عضو به معرفی اقدامات این کانون ها برای نمازگزاران حاضر پرداخت.  

 

دکتر صادقی در ادامه ایجاد فضاهای آموزشی و مقابله با آسیب های اجتماعی، رونق بخشی به فعالیت های اوقات فراغت در ادامه بیان کرد و گفت: یکی از اقدامات ارزشمند این کانون ها تلاش برای  توزیع عدالت فرهنگی است و از آنجمله می توان به استقرار سینما سیار توسط کانون ها در مناطق محروم و دوردست استان است که خوشبختانه مخطبان که اغلب نوجوانان و کودکان همراه خانواده هایشان بودند با استقبال رو به رو شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در خاتمه مسجد محوری و حضور و حمایت مدیران را از فعالیت های کانون ها خواستار شد و تلاش برای رونق مساجد و  اقامه نماز یومیه از جمله نماز صبح به جماعت را خواستار شد.

 

پایان/