بچه مسجدی ها به پیشواز ماه مهمانی خدا رفتند/ از غبارروبی مساجد توسط دهه نودی های کانون، تا رونق بخشی به برنامه های نمایشگاه قرآن
بچه مسجدي ها به پيشواز ماه مهماني خدا رفتند/ از غبارروبي مساجد توسط دهه نودي هاي کانون، تا رونق بخشي به برنامه هاي نمايشگاه قرآن
در خراسان شمالی؛

بچه مسجدی ها به پیشواز ماه مهمانی خدا رفتند/ از غبارروبی مساجد توسط دهه نودی های کانون، تا رونق بخشی به برنامه های نمایشگاه قرآن

فعالان کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي با برگزاري و تدارک برنامه هاي متنوع فرهنگي و تبليغي به پيشواز ايام پرهيزکاري ماه رمضان و مهماني خدا رفتند.
شناسه خبر : 60979 تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۳۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ ماه مهمانی خدا، ماه رفاقت ها و سادگی ها در قاب پرهیز و  در  بستن های آگاهانه و شیرین بر نباید های هر چند کوچک و قلب گشودن به روی  انسانیت ها و دریافت حقایق و معنای درست زیستن، تا ساعاتی دیگر از راه می رسد و شعبان المعظم با درس های تربیتی و بندگی کردن های مختص خودش رخت بر میبندد.

 

ماه رمضان که می رسد، رونق مساجد دو چندان می شود، گام ها هر چند کوچک رو به سوی مسجد روان می شود و دل ها در تضرع های بندگی و خشوع روشن آدم ها، به سمت محراب و منبر و شبستان ها منتشر می شود و کاشی های آبی و آیات متبرک قرآن کریم سویِ روشن تماشا می شود و کلمات تازه گفتگو؛ جان تازه میشود و شوق بندگی متولد... هر بنده مشتاقی با قلب و زبانی روزه طرحی از اشتیاق  بیشتر می کشد و با دست پر به مسجد می آید.

اعضای کانون های مساجد نیز  در این راه پیش قدم شدند و با دستی پر به صحن مسجد آمدند تا در این مهمانی انسانی، گوشه ای از آسمان بندگی و خضوع را برای پرندگان پناه آورده، هدیه آورند و با برنامه های متنوع پذیرای روزه داران و مهمانان الهی باشند.

 

خان تکانی مساجد قدم اول بود؛ نوجوانان و جوانان، بانوان و دختران جوان، پدرها و مادرها هر کدام دستمالی به دست گرفتند و غبار از صورت کاشی ها و پنجره های مساجد زدودند، یکجا فرش ها را شستند و رفتند سراغ سماور و کتری ها و استکان های چای بساط افطاری و یک گوشه هم جارو به دست داشتند و خاک فرش ها را دور ریختند.

 

کار به اینجا  و رفت و روب و شست و شو ختم نمی شد؛ تازه اول کار بود، جلسه گرفتند برای تدارک افطاری های ساده و همت خیرین و دست به دست هم دادن، سراغ قرآن ها و محافل قرآنی برگزار کردند، برخی کانون های مساجد استان پایگاه قرآنی تشکیل دادند و محلات دیگر را دور خود جمع می کنند با عنوان دورهمی و قرار است روزهای ماه مبارک رمضان جمعی از قاریان و اساتید جمع شوند و در هر مسجد هر روز یک جزء قرآن خوانده شود و آیات آن برای ترویج سبک زندگی تفسیر و آموزش داده شود.

 

حرکت بعدی کانون ها، حضور در چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم است و رونق بخشی به برنامه های آن را در قاب اجرای سرود، برگزاری محافل قرآنی، کارگاه های نقاشی و فروش محصولاتو اقلام حجاب، فروش کتب منتشر شده دینی و حضور شاعران و فروش کتب نهج البلاغه، بخش کلیپ های آموزشی و معرفی فعالیت های مساجد در قاب عکس نوشته های به نمایش درآمده از 21 تا 27 اسفندماه در مصلای امام خمینی(ره) را دربر دارد.

 

اجرای عمومی  اثر نمایشی "زمان متوقف شد"  کاری از بچه های کانون فرهنگی هنری امارضا علیه السلام گرمه  که اخیرا در جشنواره ملی تئاتر شبستان سه جایزه دریافت کرد، از دیگر برنامه های کانون ها در ایام ماه مبارک رمضان است.

 

معرفی فعالان و اثرگذاران مسجدی و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در قاب برنامه های زنده تلویزیونی شبکه استانی اترک برنامه دیگر است که تصویر خضوع و بندگی را از کاشی های حکاکی شده با آیه  ها به جهان پیرامون منعکس خواهد کرد.

گفتنی است، بر اساس اعلام دفتر مقام معظم رهبری،  در ایران اسلامی سه شنبه؛ 22 اسفند ماه، اولین روز ماه مبارک رمضان است.

 

پایان/