تکریم قاریان نوجوان کانون های مساجد خراسان شمالی در نمایشگاه قرآن کریم
تکريم قاريان نوجوان کانون هاي مساجد خراسان شمالي در نمايشگاه قرآن کريم

تکریم قاریان نوجوان کانون های مساجد خراسان شمالی در نمایشگاه قرآن کریم

نوجوانان قرآني عضو کانون هاي مساجد خراسان شمالي در نمايشگاه قرآن کريم با حضور تني چند از مسئولين تجليل شدند.
شناسه خبر : 61048 تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۴۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ دونفر از قاریان نوجوان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی با حضورمسئولین و با اهداء لوح تقدیر و هدیه یادبود، تکریم و تقدیر شدند.

 

«محمدطاهر زحمت کش»  و «مهدیار فلاح» دو قاری نوجوان و فعال مسجدی هستند که در سال جاری درمرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان برگزیده شدند و این شب ها همراه دیگر قاریان استانی رونق بخش نمایشگاه قرآن کریم در خراسان شمالی هستند.

همچنین «محمد طاهر زحمت کش» در رشته اذان رتبه چهارم مرحله کشوری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان را که در استان کردستان برگزار شد، کسب کرده است.

پس از تأکید مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت قرآن و توجه به پایگاه های قرآنی، تمسک به قرآن، آموزش و تلاوت آن در کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی روق بیشتری گرفت هر چند پیش از این نیز فعالیت های قرآنی یکی از اولویت های کانون ها بود، اما در این دوره این برنامه ها با راه اندازه 53  پایگاه قرآنی در نقاط مختلف استان، رونق بیشتری یافت.

 

ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی با حضور فعال در چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم و پیش بینی و اجرای برنامه هایی نظیر توزیع «تفسیر همراه حجت الاسلام قرائتی» ویژه ائمه جماعات مسجد، اجرای اثر نمایشی "زمان متوقف شد" به کارگردانی «مصطفی شکاریان» از کانون فرهنگی هنری امام رضا علیه السلام که اخیرا سه جایزه جشنواره ملی تئاتر شبستان را تصاحب کرده، نغمه سرایی نوجوانان گروه های سرود مسجدی برای عموم حاضران، برگزاری محافل انس با قرآن توسط پایگاه های قرآنی کانون ها، عرضه کتب تازه منتشر شده و نهج البلاغه توسط کانون ها، تجلیل از فعالان کانون های فرهنگی هنری شهر بجنورد و تقدیر از برگزیدگان ملی رویداد بچه های مسجد، سعی در ترویج فرهنگ قرآن دارد.

محافل انس با قرآن تا 27 اسفند ماه هر شب ساعت 20:30 دقیقه در محل برگزاری چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم با حضور قراء نوجوان و جوان استان و اساتید برجسته برگزار می شود و میزبان عموم مردم است.

گفتنی است، چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم در خراسان شمالی با شعار «میخوانمت» که از 21 اسفند در مصلی امام خمینی (ره) بجنورد برای علاقه مندان برپا شده است، تا بیست و هفتم ماه جاری در 2 نوبت صبح و بعدازظهر از ساعت 9 تا 13 و 19 تا 23 میزبان عموم مردم و علاقمندان به قرآن کریم است.