تعریف و اجرای الگویی جامع برای توسعه کار مردمی اولویت ما در کانون های مساجد
تعريف و اجراي الگويي جامع براي توسعه کار مردمي اولويت ما در کانون هاي مساجد
خراسان شمالی؛

تعریف و اجرای الگویی جامع برای توسعه کار مردمی اولویت ما در کانون های مساجد

سرپرست ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي در نخستين روز کاري سال جديد، ضمن ابراز اميدواري از طراحي و اجراي برنامه هاي سازنده و ارزشمند براي توسعه کمي و کيفي کانون هاي مساجد استان خبر داد و موضوع تعريف الگو دقيق کار مردمي و براي مردم را اولويت سال جديد در اين ستاد عنوان کرد و مورد تاکيد قرار داد.
شناسه خبر : 61120 تاریخ انتشار : ۵ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۳:۵۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ دکتر«تقی صادقی»، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، امروز؛ یکشنبه، پنجم  فروردین ماه و در نخستین روز کاری سال 1403 شمسی،  با تبریک فرا رسیدن سال نو و طلیعه بهار طبیعت، سخنان خود را با اشعاری از مثنوی معنوی و آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز کرد و ضمن تحلیل و تفسیر جملات بیان شده در سخنانی کوتاه، موضوع طراحی و تعریف  الگوی سازنده را مورد توجه قرار داد .

 

وی گفت: برای آنچه که ما را به تحقق آرمان های انقلاب و تاکیدات مقام معظم رهبری هدایت می کند و می رساند، لازم است تلاش کنیم تا به چند الگوی صحیح کاری و الگوی  کار مردمی برسیم.

 

صادقی در ادامه مطالب فوق مسئله توسعه کمی کانون ها را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: اینکه توسعه کمی چگونه اتفاق بیفتد یعنی سوری و نمایشی نباشد بلکه حقیقی کار شود مهم است، و لازمه این موضوع داشتن برنامه و طرح های سازنده است که بتواند  آموزش و ارتقاء کیفیت را رقم بزند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از تدوین طرح های سازنده و برنامه های پیش بینی شده در سال جدید ویژه کانون ها ی مساجد استان خبر داد و گفت: این طرح ها از جمله  "خانههای نور"  و "مرزبانان فرهنگ" و چند طرح دیگر فرهنگی و آموزشی و توانمند سازی فعالان مسجد، ذیل بنیاد شهید آوینی که در استان با عنوان بنیاد شهید امانی راه اندازی خواهد شد، بررسی و تایید شده و اعتبارات قابل توجهی برای اجرای این طرح ها در نظر گرفته ایم.

دکتر صادقی، در توضیحی اجمالی در خصوص بنیاد شهید امانی نیز گفت: مبنای راه اندازی این بنیاد در استان که ذیل بنیاد شهید آوینی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اعتماد به حلقه های مردمی  و ظرفیت های اثرگذار با هدف شبکه سازی است که هم اکنون 34 طرح نهادهای مردمی در حال بررسی در دست حمایت دارد.

 

وی گفتمان سازی  و ایجاد امید و شور و تلاش  برای کانون ها و رسیدن به نقاط هدف تعیین شده را  اولویت کاری اعلام کرد.

 

پایان/