کانون روستایی چهارده معصوم(ع) شهرستان مانه میزبان مدیرکل ارشاد خراسان شمالی
کانون روستايي چهارده معصوم(ع) شهرستان مانه ميزبان مديرکل ارشاد خراسان شمالي

کانون روستایی چهارده معصوم(ع) شهرستان مانه میزبان مدیرکل ارشاد خراسان شمالی

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي دوشنبه شب؛ 6 فرودين ماه، در محل کانون چهارده معصوم (ع) مسجد جامع روستاي قلعه خان شهرستان مانه حضور يافت و ضمن خداقوت، از فعاليت هاي اين کانون بازديد کرد.
شناسه خبر : 61143 تاریخ انتشار : ۷ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۶:۱۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ دکتر «تقی صادقی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی که در سفری نیم روزی غروب دوشنبه ششم فروردین و همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام  مهمان سفره کریمانه و عیدانه  اهالی روستای تاریخی و دوستدار کتاب قلعه خان شد و ضمن حضور در جمع عموم روزه داران این روستا، همراه برگزار کنندگان محفل انس با قرآن آن شد و از فعالیت های کانون فرهنگی هنری مسجد این منطقه بازدید کرد.

 

حجت الاسلام «اسماعیل بهرامی» امام جمعه شهر قاضی نیز در این غروب مسجدی  و قرآنی همراه دکتر صادقی بود و از بخش های مختلف کانون فرهنگی هنری چهارده معصوم علیهم السلام مسجد جامع  بازدید کرد و از نزدیک در جریان برنامه هاو اقدامات این کانون قرار گرفتند.

 

 دایر کردن کتابخانه ای با سه هزار و 500 جلد کتاب دینی و مذهبی، علمی و دانشگاهی و حوزوی، کتب  کمک درسی، بیش از 350 فعال عضو کانون و کتابخانه و 60عضو کتابخوان  از اهم اقدامات  کانون فوق بود که مورد تحسین مسئولان بازدید کننده قرار گرفت.

 

همچنین دایر کردن کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان،  بخش دیگری از فعالیت های این کانون میتوان نام برد که در نگاه اول کاملا مشهود و گویا بود.

اجرای فعالیت های قرآنی و آموزشی و برگزاری کارگاه های مهارت های زندگی، اجرای طرح پیوند مسجد، مدرسه و خانواده و گرامی داشت مناسبت های ملی و مذهبی با محوریت کودکان و نوجوانان دیگر اقدامات انجام شده در این کانون روستایی می توان برشمرد.

 

 دکتر صادقی و حجت الاسلام  بهرامی، هر دو  به عنوان اعضای جدید کتابخانه این کانون،  دفتر ثبت اعضاء را امضاء کردند.

گفتنی است، پیش از این و در سال های اخیر، به همت فعالیت های کانون چهارده معصوم علیهم السلام و اهالی مسجد، روستای قلعه خان به عنوان یکی از روستای برتر جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران انتخاب و تندیس و لوح سپاس جشنواره فوق را از سوی معاون رییس جمهور وقت، دریافت کرد.

 

پایان/