فعالیت های فرهنگی در بام و صفی آباد با محوریت قرآن و به شکل عمومی هدایت می شود
فعاليت هاي فرهنگي در بام و صفي آباد با محوريت قرآن و به شکل عمومي هدايت مي شود
پس از این و با حمایت های بیشتر؛

فعالیت های فرهنگی در بام و صفی آباد با محوریت قرآن و به شکل عمومی هدایت می شود

فعالان فرهنگي مساجد روستايي و شهري منطقه بام و صفي آباد با هدف ارتقاء فعاليت هاي قرآني اين مناطق و محوريت آن، گرد هم آمدند و با همراهي ستاد هماهنگي کانونهاي مساجد خراسان شمالي و فرمانداري آستين همت بالا زدند.
شناسه خبر : 61350 تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۲:۵۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ نشست هم اندیشی ارتقاء فعالیت های قرآنی در منطقه بام و صفی آباد، با حضور فعالان مسجدی روستاهای جهان، نوده، قارضی، آق قلعه و  خرق شب گذشته یکشنبه  19 فروردین به میزبانی کانون فرهنگی هنری "عاشورا" مسجد امام حسین علیه السلام شهر بام برگزار شد.

 

دکتر«تقی صادقی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، «ابراهیم محمدی» فرماندار بام و صفی آباد به همراه تنی چند از مسئولین شهرستانی در این نشست قرآنی حضور داشتند ضمن ارائه نکات فرهنگی و حمایتی،  مسایل  و نکات مطرح شده از سوی حاضرین که اغلب حفاظ قرآنی این منطقه به شمار می آمدند را شنیدند.

 

«محمدحسن حدادی»، مدیرکانون فرهنگی هنری عاشورا در ابتدای این نشست ضمن خیرمقدم به حاضرین، نکاتی از جمله آموزش مربیان  ویژه روستاهای منطقه، کمک به تقویت محافل قرآنی و آموزش و حفظ، برگزاری دوره تربیت محور مربی و نیز سرکشی  و حضور در روستاهای علاقمند به برگزاری دوره های قرآنی را مورد توجه قرار داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز ضمن استقبال از نکات مطرح شده نکاتی سازنده در خصوص اهمیت مسجد و مسجد محوری عنوان کرد و موضوع قرآن و توجه به محافل قرآنی محلی و خانگی و اتصال آن به مسجد را مورد توجه قرار داد.

صادقی موضوع حمایت دقیق تر از فعالیت های قرآنی و تلاش برای انس عمومی به قرآن و نیز نشر فرهنگ آن، از تدوین و اجرای طرح استانی "خانه های نور" به همین منظور و ساماندهی و آموزش و ارتقاء دوره های قرآنی خانگی گفت و اعلام کرد: حمایت و آموزش مربیان، تربیت حافظان و توسعه محافل قرآنی و با محوریت کانون های مساجد در 300 نقطه استان با رویکرد های ارتقاء فرهنگی و علمی و نیز آموزشی و رقابتی را در اولویت برنامه ها داریم و هم اکنون این طرح تایید شده و مراحل اولیه اجرا را طی می کند.

 

این نشست با تقدیر و اهداء گواهینامه قرآنی به  ۱۶ نفر از قرآن آموزان و حفاظ، دو تن از مربیان قرآن و نیز تقدیر از دو عضو فعال کانون که در ثبت نام اعضاء و ثبت فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد همیار بودند، پایان یافت.

 

پایان/