دهه کرامت بهترین زمان نشر ارزش های معنوی و عمومیت بخشی شعائر دینی است
دهه کرامت بهترين زمان نشر ارزش هاي معنوي و عموميت بخشي شعائر ديني است

دهه کرامت بهترین زمان نشر ارزش های معنوی و عمومیت بخشی شعائر دینی است

سرپرست دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري خراسان شمالي در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت اين استان، ايام ميلاد امام رضا عليه السلام را بهترين زمان فرهنگ سازي و عموميت بخشي به ارزش هاي ديني عنوان کرد.
شناسه خبر : 61652 تاریخ انتشار : ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۳:۴۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالیِ‌ِ‌؛ «طاهر رستمی»، سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌شمالی در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت این استان، با اشاره به برکات نعمت همجواری این منطقه با آستان ملکوتی حضرت ثامن الائمه علیه السلام و شوق دلدادگی عمومی به ساحت ربانی حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام، برنامه ریزی ویژه ایام دهه کرامت را مهم و ارزشمند خواند و گفت: حال و هوای ایام میلاد حضرت معصومه سلام الله علیه و ولادت حضرت رضا علیه السلام، فضای فرهنگی ارزشمندی برای جذب عموم مردم به معنویت و نشر شعائر دینی است.

 

وی با عنوان اینکه برنامه های فرهنگی و مذهبی برگزار شده در مناسبت های مختلف  از جمله شب های قدر و اقامه باشکوه و گسترده  نماز عید فطر نشان از حضور و کشش عمومی به مسایل مذهبی و رونق دین دارد، تاکید کرد: دهه کرامت و ارادت عمومی به امام الرئوف علیه السلام بهترین فضا برای جذب هرچه بیشتر عموم مردم بویژه نوجوانان و جوانان به فضاها معنوی و تقویت باورهای دینی است.

 

رستمی توصیه کرد: در برنامه ریزی و تدارک اقدامات برای نکوداشت ایام دهه کرامت توجه به فضاهای عمومی و مئنظر قراردادن مکان های عمومی برای برگزاری مراسم جشن های این ایام مورد توجه قرار گیرد تا مخاطب بیشتری از این برنامه ها بهره مند شود.

 

وی همچنین مورد توجه قرار دادن مناطق مرزی و محروم و تدارک برنامه های عمومی ویژه این مناطق را تأکید کرد از دست اندرکاران ستاد دهه کرامت استان خواست تا فعالیت ها را به این نقاط سوق دهند.

 

پایان/