"مسجد، کانون نشاط" برای دومین سال پیاپی به یاری اوقات فراغت کانون ها می آید
"مسجد، کانون نشاط" براي دومين سال پياپي به ياري اوقات فراغت کانون ها مي آيد
در خراسان شمالی؛

"مسجد، کانون نشاط" برای دومین سال پیاپی به یاری اوقات فراغت کانون ها می آید

نخستين نشست اجراي دومين دوره "مسجد، کانون نشاط"؛ طرح غني سازي اوقات فراغت تابستان در پايگاه هاي اوقات فراغت کانون هاي مساجد خراسان شمالي با حضور برخي مديران اين استان برگزار شد.
شناسه خبر : 61730 تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۶:۱۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ دکتر «تقی صادقی» ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان،  ظهر امروز؛ دوشنبه،  10 اردیبهشت ماه جاری، در نخستین نشست معرفی طرح "مسجد، کانون نشاط  ویژه اوقات فراغت تابستان به طور اجمالی نکاتی در این باره ارائه کرد و گفت: این طرح امسال و برای دومین سال پیاپی برای ایام فراغت تابستان و فرصت تعطیلی مدارس طراحی و اجرا  می شود.

 

وی اضافه کرد: سال گذشته با برگزاری جلسات ویژه و کارگروه های کارشناسی و راه  اندازی 110 پایگاه اوقات فراغت شاهد اجرای برنامه های متنوع و خودجوش و البته اثربخش در مساجد بودیم

وی اضافه کرد: از تعداد پایگاه ف.ق در کانون های مساجد، 80 پایگاه در سامانه بچه های مسجد فعالیت های خود را ثبت کردند که تعداد 10 پایگاه در میان 90 پایگاه برتر کشوری قرار گرفتند و یک کانون نیز در میان 10 کانون برگزیده ملی قرار گرفت و درخشید.

دکتر صادقی در ادامه این توضیحات کلی کلاس های برگزار شده را نیز مطرح  و معرفی کردو از انجمله به کلاس قرآن روخوانی، روانخوانی ، حفظ و..، احکام، اخلاق،  تفسیر قرآن، کلاس های درسی شامل ریاضی، زبان و...، سواد رسانه،  کارآفرینی و گلیم بافی،  نازک دوزی و ..  اشاره کرد و خواست تا  دستگاه های عضو خدمات متناسب با ظرفیت های موجود را در اختیار کلاس های اوقات فراغت قرار دهند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در تکمیل مطلب فوق  ضمن  تاکید بر هم افزایی بیشتر افزود: با بهره مندی از ظرفیت های موجود از جمله سالن های ورزشی و فرهنگی در اختیار مساجد و فعالان مسجدی که بدون چشم داشت فضای فرهنگی را برای کودکان و نوجوانان  در ایام تابستان ترسیم می کنند می توانیم شاهد جذب فرزندان و دانش آموزان به مسجد باشیم.

صادقی همچنین تصریح کرد:  سال گذشته و طی مصوبات اخذ شده از ستاد اوقات فراغت مقرر بود سالن های ورزشی فوتسال و استخر در اختیار کلاس های اوقات فراغت قرار گیرد ولی این امر محقق نشد و همچنین دو سانس سالن فوتسال با پیگیری که انجام شد، آموزش و پرورش با 50درصد تخفیف و نه رایگان در اختیار کلاس ها قرار داد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: در ایام فراغت پیش رو شاهد هم افزایی و ارتقاء فعالیت های فراغت کودکان و نوجوانان در مساجد باشیم.

 

پایان/