نشست صمیمانه اهالی قرآن در اسفراین به همت کانون های مساجد
نشست صميمانه اهالي قرآن در اسفراين به همت کانون هاي مساجد

نشست صمیمانه اهالی قرآن در اسفراین به همت کانون های مساجد

جمعي از فعالان قرآني شهرستان اسفراين به دعوت از کانون هاي فرهنگي هنري مساجد، ميزبان مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي شدند.
شناسه خبر : 61760 تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۱:۳۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ دکتر «تقی صادقی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در نشستی صمیمانه با فعالان قرآنی در خصوص مسجد محوری و رونق بیشتر محافل قرآنی خانگی  به گفتگو نشست.

 

«تقی صادقی»، در این نشست که با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسفراین و در سالن اجتماعات طبقه فوقانی این اداره برگزار شد، به تاکید رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و تشکیل پایگاه های قرآنی در مساجد را مورد توجه قرار داد و انس با فرهنگ قرآن را از اولویت برنامه های سال جاری معرفی کرد.

 

وی ضمن حمایت از برنامه های ارزشمند و طرح های اثرگذار مسجدی، توجه به  فعالیت های قرآنی و رونق بخشی به این حوزه محوری با تدوین و اجرای طرح "خانه های نور" را توضیح مختصری داد و افزود: در تلاشیم  با همراهی کانون های فرهنگی هنری مساجد در 300 نقطه استان این طرح اجرا شود.

صادقی  در توضیح بیشتر افزود: فعالیت ها با رونق بخشی به محافل قرآنی خانگی در  چهار  سطح  روخوانی، روانخوانی، تفسیر و  نیز تجوید شاهد تربیت قاریان و حافظان قرآنی باشیم و نتیجه  آن را در برگزاری مسابقات قرآنی و معرفی استعدادهای جدید  در این زمینه شاهد باشیم.

 

«حسین هلاکویی»، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسفراین نیز در این نشست حاضر بود و که با نمایشگاهی از آثار تجسمی فعالان و هنرمندان این شهرستان از اهالی قرآن میزبانی کردند.

 

گفتنی است؛ در این نشست فعالان قرآنی و مدیران کانون های مساجد حاضر ضمن ارائه نقاط نظر و پیشنهادات از جمله ایجاد فضای مانوس تر برای کودکان و نوجوانان در مسجد، خواستار حمایت بیشتر از فعالیت های فرهنگی با محوریت مساجد شدند.

 

پایان/