فعالان کانون های مساجد در نقاط مرزی، مرزبانان فرهنگ می شوند
فعالان کانون هاي مساجد در نقاط مرزي، مرزبانان فرهنگ مي شوند
در خراسان شمالی؛

فعالان کانون های مساجد در نقاط مرزی، مرزبانان فرهنگ می شوند

15 کانون هاي مساجد خراسان شمالي در روستاهاي مرزي اين استان، با اجراي طرح "مرزبانان فرهنگ" به ياري ارتقاء فرهنگي اين مناطق مي شتابند.
شناسه خبر : 62426 تاریخ انتشار : ۵ خرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۵:۰۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛دکتر «تقی صادقی»، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان امروز، شنبه 5 خردادماه،  در نشست اداری و برنامه ریزی نهایی اجرای طرح های این ستاد که از سوی قرارگاه  شهید آوینی وزارت ارشاد، مورد حمایت قرار گرفته، نحوه اجرا و بخش های محوری  طرح "مرزبانان فرهنگ" را مورد بررسی قرار داد و  بدینوسیله اقدامات اولیه برای اجرای این  طرح انجام شد.

 

وی طرح فوق را یکی از برنامه های آموزشی و تربیتی در نقاط مرزی با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارتقاء فرهنگی منطقه  معرفی کرد و افزود: 15 روستا در بخش های مرزی سه شهرستان بجنورد، رازو جرگلان و شیروان در این طرح مدنظر است که با همراهی اهالی مسجد و فعالان کانون های مساجد این مناطق اجرایی می شود.

 

دکتر صادقی همچنین اضافه کرد: برنامه های فرهنگی هنری متنوعی از جمله تشکیل و تقویت گروه های سرود، گروه های نمایشی،  موضوع آموزش مهارت های زندگی، کارآفرینی، آموزش سواد رسانه و... بر اساس نیاز فرهنگی  و آموزشی منطقه با محوریت مساجد این نقاط استان برنامه ریزی و اجرا  می شود.

 

 

همچنین نحوه اجرای طرح های "خانه های نور"، "پایگاه شهید گمنام"، دوره آموزشی و توانمندسازی مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد با عنوان "هم افزا" و نیز طرح "زندگی پویا" با هدف تحکیم بنیان خانواده و ارتقاء مهارت های زندگی  نیز در این نشست اداری به طور مجزا مورد بررسی قرار گرفت.

 

پایان/